[Linux-programlama] Re: php IDE ve kaynak

---------

[Linux-programlama] Re: php IDE ve kaynak

From: Recep KIRMIZI <rkirmizi_at_gmail.com>
Date: Sun, 18 Jan 2009 02:20:46 +0200

Cumartesi 10 Ocak 2009 günü (saat 11:23:59) Mesut Güler şunları yazmıştı:
> Merhaba,
> Php, ile daha once hic ugrasmadim, (derleme kurma haric). Yeni başlayan
> biri için php yi öğrenmeye nerden başlamalı? web sitesi yada bir link
> verebilir misiniz (ingilizce olabilir)?
> Bir diğer sorum da linux üzerinde php IDE olarak ne kullanabilirim? Zend
> studio indirdim, fena gorunmuyor. Üstadlar ne kullaniyor acaba?
>
> saygilar

İzninizle bir soru sormak istiyorum. php öğrenme isteğiniz web programlama
yapmanız gerektiği için mi yoksa. Birileri php öğrenmenizi mi bekliyor. (ödev,
işveren vs...) Eğer amacınız dinamik web programları yaratmak ise dil
seçiminizi biraz daha araştırmanızı tavsiye ederim.

naçizane tavsiyem: http://www.djangoproject.com/

ide olarak ise eğer kullandığınız bilgisayar donanım olarak çok performanslı
değil ise eclipse vs biraz performans sorunu çıkarabilir. kullandığınız
masaüstü ortamına göre. kullandığınız basit metin editörlerini çok hoş ide.
lere çevirebilirsiniz. (kate, gedit, vim, emacs) hepsi için mükemmel
eklentiler mevcut. (kod tamamlama, renklendirme vs..)

hamiş: anlayacağınız üzere Django bir dil değil, bir programlama çatısıdır.
Öğrenmesi çok kolaydır ve python dilinin tüm avantajlarını içinde barındırır.
Tercihiniz hangi dilden yana olursa olsun. Aklınızın kenarında şu da bulunsun;
söz dizimini öğrendikten sonra bir programlama çatısı kullanmaya yönelin. Çok
özel ihtiyaçlar haricinde hemen her şey için hazır ve güvenli fonksiyonlar
mevcut. Bu güzel çatılar sayesinde ihtiyacınız olan uygulamaları da çok hızlı
bir şekilde geliştirebilmeniz mümkündür. Şayet tercihiniz php olursa php için
cakephp, zend gibi cici çatılarda mevcuttur. Bilginize.