[Linux-programlama] Re: Gettext

---------

[Linux-programlama] Re: Gettext

From: Deniz Koçak <lenduha_at_gmail.com>
Date: Wed, 7 Jan 2009 17:01:46 +0200

2009/1/7 Elvin Þiriyev <elvin_at_siriyev.net>:
> Aþaðý yukarý çözdüm ama pek bi pratiklik saðlamýyor. en azýndan POT
> dosyasýný manuel oluþturmalýyýz. sonra PoEdit de bir katalog oluþturup POT
> dan verileri alýyor, ceviriyor sonra kaydediyoruz. saðla solla fazla
> oynanmadýysa hatasýz kaydolabilir.
>
> Denemlerde mo dosyam çalýþdý. þimdilik bunula idare edeceðim.
>
> Alýþkanlýk tabi. zamanla oturur. Tekrar teþekkürler.

Poedit'i kullanýrken iki temel ayar var. Dosya->Tercihler altýnda
program genelinde kullanýlacak ayarlar, Katalog->Ayarlar altýnda da
sadece çevirdiðiniz dosyaya özgü ayarlar mevcut. Katalog->Ayarlar
altýndaki menü çeviri dosyanýzýn en baþýnda bulunan baþlýk bölümünü
düzenlemeye yarýyor. POT dosyasýndan PO dosyasýný oluþtururken bu
baþlýk kýsýmlarýný doldurmayý ihmal etmeyin, kimi kýsýmlar sadece
bilgi amaçlý olabildiði gibi bazýlarý dolaylý olarak çeviri dosyasýnýn
iþlenmesinde de kullanýlabiliyor. Eðer kayýt esnasýnda hata
alýyorsanýz, poedit msgfmt ile çevirinizi denetlemiþ yaptýðýnýz
çeviride temel bir hata yakalamýþ demektir. Düzeltirseniz
mýzmýzlanmaz, ki düzeltmenizin mutlaka gerekeceði türden hatalardýr
bunlar. Gettext sayfasýndaki dökümanda çevirmen için gerekli þeyleri
alatan bir kýsým mevcut. Kolay gelsin.