[Linux-programlama] Re: ÅžifrelenmiÅŸ metni eski haline getirme?

---------

[Linux-programlama] Re: ÅžifrelenmiÅŸ metni eski haline getirme?

From: Omer Barlas <omer_at_serbestcagrisim.com>
Date: Thu, 23 Apr 2009 13:45:20 +0300

Mucibirahman ÝLBUÐA @ 23-04-2009 12:47:
> Selamlar,
> Ben de tam bunu sordum zaten :) Bu algoritmayý anlamak için yöntem nedir?

hocam bir kaç tane sistemi incelemeniz lazým, þimdi;
1. geri dönüþsüz bir þifreleme mi? eðer geri dönüþsüz ise þimdiden allah
sabýr versin.

2. geri dönüþebilir bir þifreleme mi? bkz. zend encoder, ioncube, vs.
    a. þifrelemede standart bir yöntem mi kullanýlýyor? mesela doðrudan
encode, mcrypt, vs.
    b. þifrelemede standart bir yöntemin yaný sýra 'salt:tuz' kullanýlýyor
mu? þifreleme esnasýnda bu araya serpiþtirilen tuz ve uzunluðu iþini
gerçekten ciddi anlamda zora sokabilir.
    c. çift anahtarlý bir þifreleme mi? bkz. pgp, bir private key, bir
public key ile þifreleme, eðer 128 bit ise belki biraz þansýnýz olabilir,
ama artýk 2048, 4096'dan aþaðý kullanan kalmadý. eðer böyle bir durum söz
konusu ise gerçekten iþiniz çok zor.

tavsiyem diðer arkadaþlarýn da tavsiye ettiði gibi 'asm' cephesine kayýp,
programý derinlemesine incelemeye çalýþmak olabilir ;)

--
Omer Barlas
omer_at_serbestcagrisim.com