[Linux-programlama] Mysql : 700.000 kayıtta basit sql

---------

[Linux-programlama] Mysql : 700.000 kayıtta basit sql

From: OKAN ARI <liste_at_ari-tech.com>
Date: Mon, 14 Jan 2008 22:33:31 +0200

700.000 kaydın oldugu bir tablom mevcut. Tablo yapısı soyle:

id(primary), kayit_id(index), tarih(date, index), ip(vharchar!, index)

Bu tabloda 700.000 kayıt var, soyle 2 sql deniyorum local PC'mde

SELECT * FROM tablom ORDER BY tarih LIMIT 690000,30 ==> sonuc 2,78sn de geliyor
SELECT * FROM tablom LIMIT 690000,30 ==> sonuc 0.4sn de geliyor

Bİr kac sorum olucak.
1. index'li bir alanda ORDER yaptırıyorum ancak sorgu suresi yaklasık 7 katına cıkıyor, bu kadar fark etmesi normal mi?
2. Sorgu sureleri LIMIT degeri buyudukce uzuyor, bu konudaki fikirlerinizi rica ediyorum.
3. Bence en onemli sorum bu: 700.000 tablonun eski kayıt sayısı su an 2,5milyon kayıt mevcut. Tablo yapısında degisiklik yaparak kayıt sayısını azaltma yontemi haric tutulursa, 2.5milyon gibi orta buyuklukte bir tablo (acaba ?) icin bos bir local PC'de saniyeler mertebesinde sql sorguları (SELECT sadece) normal mi? Normal olmadıgını dusunuyorum. Bu konudaki cozum omerileriniz ne olur (tablo yapısını degistirme yontemi haric tutulursa)

Tesekkur ederim