[Linux-programlama] sed komutuyla bir dosyadaki deðiþkeni deðiþtirmek

---------

[Linux-programlama] sed komutuyla bir dosyadaki deðiþkeni deðiþtirmek

From: yaþar tunçez <ytuncez_at_gmail.com>
Date: Wed, 2 Jan 2008 14:39:07 +0200

Merhaba,

.netrc dosyasý ile otomatik ftp yapan bir betik yazmaya
çalýþýyorum. Dosya atacaðým sunucularýn ip'lerini host adýnda bir
dosyada tutup cat ile okutuyor ve for döngüsü kullanarak ftp
$sunucu_ip þeklinde sýrayla dosyalarýn atýlmasýný saðlýyorum.
Ancak .netrc dosyasýndaki ip'leri her döngüden sonra deðiþtirmem gerekiyor.
Bunun için sed 'den yararlanmak istedim ve;

cat .netrc | sed 's/ip/$i'>.netrc.yeni;mv .netrc.yeni .netrc;chmod 600
.netrc

Betiði çalýþtýrýnca aþaðýdaki mesajý veriyor:

sed: -e expression #1, char 7: unterminated `s' command

Acaba sed'i nasýl kullanmalýyým?

Teþekkürler.