Re: [Linux-programlama] Veritabanı tasarımı

From: Mustafa Celik (m_c_e_l_i_k@yahoo.com)
Date: Fri 29 Jun 2007 - 15:35:36 EEST

$kisiid='1'; // 1 numarali kişi olsun.

select * form mezuntablosu where ekleyen='$kisiid' or eklenen='kisiid'
//Bu sayede 1 numaralı kişi hem kendisinin eklediği kişilerin hem de kendisini
ekleyen başka kişileri görecektir.

2 numarali kişinin kendi (ekleyen ve eklenen) listesini görmek için ise kişi id
değişkenini değiştirmen yeterlidir.
$kisiid='2';

Dolayısıyla veritabaninda hem 1-2 nin hem de 2-1 in olmasına gerek yoktur.

Sadece 1-2 olması yeterlidir.