[Linux-programlama] Sanal kullanıcı ve kota

From: veli akcakaya (v.akcakaya@gmail.com)
Date: Wed 18 Jul 2007 - 12:43:45 EEST

Merhabalar,
üzerinde çalıştığım bir projede şöyle birşey sözkonusu olabilir mi merak
ediyorum.
Senaryo şöyle; bir sistem var ve bu sisteme web arayüzü ile üye olan
kullanıcılara ait bilgiler MySQL tablolarında tutulacak. Bir de her üye olan
kullanıcıya bir klasör açılacak ve kullanıcı ile ilgili tüm dosyalar
(Kullanıcının upload ettiği dosyalar vs.) bu klasör içinde saklanacak.
Benim merak ettiğim; bu klasör üzerinde kota işlemleri uygulanabilir mi?
Yani oluşturulan bu klasör ile sistemde MySQL veritabanında tutulan
kullanıcı arasında bir bağlantı kurulabilir mi? Klasörün belirli bir kotayı
aşmaması sağlanabilir mi? Bu arada kullanıcı bu klasör içersine dosya
upload'larını web üzerinde çalışan bir dosya yöneticisi (file manager) ile
yapacak.

Belki mümkün değil ama gene de sormak istiyorum, kullanıcı gerçekte sistemde
(normal bir sistem user'ı) kayıtı olmamasına rağmen sadece o klasöre bir ftp
veya ssh programı ile erişebilir mi? Yani web dışındaki başka bir aracı
programla sanki normal bir kullanıcıymış gibi erişebilir mi? Sanal kullanıcı
olarak sisteme bağlanıp gerekli dosya transferlerini yapabilir mi?

En azından bu konudaki araştırmalara nereden başlamam gerektiği ile ilgili
yardımcı olursanız sevinirim...

Not: Tüm bu işlemleri FreeBSD bir sunucu üzerinde gerçekleştiriyorum. PHP 5
ve Apache 2 var sistemde.

--
v e l i   a k ç a k a y a