[Linux-programlama] Re: Delphi for PHP eleþtiri

From: Caglar Akyuz (caglar@bilkon-kontrol.com.tr)
Date: Wed 04 Jul 2007 - 11:00:46 EEST

Yýlmaz ÞÝPKA wrote:
> Beni bayan, tartýþmalarýn linux bedava ile baþlayýp bedava ile bitmesi yada odak noktasýnda hep bu açýnýn karþýlaþtýrýlmasý ve savunulmasý.
>
> Bilmeyen birine bedava ile anlatmaya baþladýðýnýzda ilk düþündüðü þey, madem bedava o zaman iyi bir þey deðildir olmuyor mu? Anlatýlmasý gereken sistemin kararlýlýðý, güvenliði,performansý vb olmalý, tabiki bedava kýsmý da önemli ama bunun çýkýþ noktasý olmasý hatalý bence.

> [...]

Kararlýlýk, güvenlik, performans...Bu 3 kriterden hiç birinde Windows
Linux'a rakip olamaz*. Öte yandan en büyük avantajý, kullanýcý arayüzü,
kullanýcý dostu olmasý. Linux birincisini son yýllarda epeyce kýrdý ama
ikincisi henüz hala tam olarak yeterli deðil, bunu kabul ediyorum bende.
Burada vurgulanmak istenen nokta ise; paralý bir iþletim sisteminin
elbetteki maliyeti çok daha düþük olan bir iþletim sisteminden *bazý*
konularda iyi olmasýný bekliyoruz. Pekala 50 dolarlýk bir Linux
daðýtýmý(olduðu zaman), 200-300 dolarlýk bir Windows'tan bu iþleri çok
daha rahat kotarabilir. Çoðu daðýtým özellikle de arkasýnda güçlü
firmalar olanlar son zamanlarda çok kullanýcý dostu daðýtýmlar
çýkartmaya baþladý.

Sonuçta kimse bir muhasebeciden Linux kurmasýný beklemiyor zaten. Ama IT
sektöründe çalýþan herkes için Linux'ta bir gelecek var bence. Linux'un
bu konuda ne kadar emin adýmlarla ilerlediðini görmemek büyük bir hata
olur.

Son bir düzeltme: Windows'un pazardaki hakimiyeti %99 deðildir. 2006
yýlý rakamlarý ile Linux'un payý %6'dýr. 2005 yýlýndaki rakamýn %3
olduðunu da belirtmek isterim, yorum sizlerin.

Saygýlarýmla
Caglar AKYUZ

* Bu konu hakkýnda þu an referans veremiyorum. Ama detaylý bir araþtýrma
    yapýnca iþlerin öyle olduðunu görmüþtüm. Mesela bir program yazýn,
sonsuz bir döngü atýn içinde. Daha sonra Windows'ta çalýþtýrýp bir
ctrl+alt+del yapýn. Ýþte ben buna kararsýzlýk derim :)