[Linux-programlama] Re: Delphi for PHP eleþtiri

From: Yılmaz ŞİPKA (bilgi@okyanusmedya.com.tr)
Date: Tue 03 Jul 2007 - 16:20:56 EEST

Linuxla haşır neşir olduğum 7-8 yıldır her zaman duyduğum savunma yöntemi aynıdır. Linux bedava...

Bence konuşulması gerekenler sisteminin iyiliği olmalıdır. Yanlış anlamayın ama bu savunma bayıyor artık.

Windows daha iyi olduğu için değil üzerine yazılan uygulamaların iyiliğinden tercih ediliyor.

Neden? Çünkü program geliştiriciler ticari kaygılara düşüyorlar. Bende üzerinde 3-5 yılımı , paramı harcadığım bir uygulamanın bana para kazandırmasını isterim. Bunda gocunulacak bir şey yok. Hadi diyelim linux için yazdınız ama bu seferde ürünü satabileceğiniz kitle win kullananlara göre sınırlı.

Diyelim ki bir müşteriniz geldi, özel bir program istedi. ben linux üzerine yazarım gidin sistemlerinizi değiştirin diyebilir misiniz ?

Bu tamamen ticari bir bakış meselesi.

Bu tekeli kırmanın tek yolu büyük yazılım üreticilerinin her iki platform içinde yazılım üretmesinden geçer. Örneğin zend, linux dostu olan bir firma olmasına rağmen yazılımın win versiyonunu da yapıyor. Gayet basit adamlar para kazanmak istiyor. Eğer eta, logo ( türkiye için örnek veriyorum) bunun üzerine gidip linux versiyonlarını da beraberinde çıkarsalar belkide bir çok firma basit kullanıcıları için linuxu tercih edecektir.

Belki bir çoğunuz bana kızacaksınız ama benim kullandığım makina windows. Çünkü işimi en hızlı ve iyi görebileceğim programların sadece win versiyonu var.

Dipnot : saldırgan yazılar yazan arkadaşı da kınıyorum. Başkalarının tercihleri sizinle aynı değil diye kimseyi suçlayamazsınız.

Yılmaz ŞİPKA

  _____

Luggage? GPS? Comic books?
Check out fitting <http://us.rd.yahoo.com/evt=48249/*http://search.yahoo.com/search?fr=oni_on_mail&p=graduation+gifts&cs=bz> gifts for grads at Yahoo! Search.