RE: [Linux-programlama] php ve kredikartı ile online alışveriş sitesi

From: Sühan Erol (suhan@ufotek.com.tr)
Date: Fri 29 Sep 2006 - 06:32:17 GMT

Eğer birden fazla banka için taksitlendirme yapacaksanız her bankanın sanal poslarını almanız gerekiyor. Taksitlendirme yapmayıp tek çekim uygulayacaksanız garanti ortak ödeme doğru tercih olur. Dolandırıcılık hakkında ise TUBIDER emaillerinde gelen bir örneği aşağıda veriyorum. Burada görüldüğü gibi bütün sorumluluk siteye aittir. Birçok bankaya email atarak kart sahibini aramalarını ve alışverişi onaylayıp onaylamadıklarını öğrenmelerini sağlayabiliyorsunuz. Bankaya göre değişmekle birlikte ortalama 500 YTL üzeri işlemler için yapıyorlar.

Sayın Kenan Doğruyol; yakalatma isteğinizi takdirle karşılıyorum, aşağıda anlatacağım olay ne sizi nede sizin gibi düşünenlerin hevesini kırmak değil. Yine benzeri olayla karşılaşsam yine aynısın yaparım her ne kadar bir çok güvenim törpülenmiş olsada.
  Olayı tekrar anlatmaktansa savcılığa verdiğim dilekçeyi aynen gönderiyorum.

---------------------------

CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞINA
İSTANBUL
Bilgisayar parçaları satışını yaptığım www.hesapli.web.tr üzerinden bir üye müşterim kendi müşterisine ait olduğunu söylediği kredi kartları ile alış-veriş yapmıştır. 7 adet sipariş geçmiştir bunlardan 4üne ait ödemeler göndermiş olduğu kredi kartı bilgilerinden tahsil edilmiştir ve ilk 2 siparişi adresine kargo ile gönderilmiştir (ilgili 2 adet fatura ektedir).

Müşterimizin çelişkili davranışları bizde dolandırıcılık olayını akla getirmiş ve bununla ilgili olarak kart bilgilerini verdiği müşterilerinden birinin bankası ile yapmış olduğumuz telefon görüşmelerinde olayı anlamaya çalıştık.

Banka Adı : Yapı Kredi

Kredi Kartı Nosu : 4506 **** **** 5082 Güvenlik Nosu : **0

Son kullanma tarihi : 02/07 Kart Sahibi adı : Hacer Umut

Kredi kartı Türü : VISA Çekilen Tutar : 638,75 ytl Yapılan Taksit Sayısı : 12

İşlemin yapıldığı tarih : 22.08.2006

Banka ile yapmış olduğum telefon görüşmeleri sistemlerinde kayıtlı olup konuşmaların tam metni birebir çıkartılabilinir. Bankadan kendi müşterilerine ulaşmalarını ve böyle bir alış veriş yapıp yapmadığının teyidini istedik. Bize 1 hafta içinde döneceklerini ısrarlarımız sonucu bir sonraki gün bilgi verebileceklerini söylediler lakin sonraki günde maalesef herhangi bir bilgi vermediler. 24.08.2006 da bankayı tekrar aradığımızda bir türlü sonuca gidememişsekte ısrarlı talebimiz sonucu banka müşterisinin böyle bir alışveriş yapmadığını bilgisini bizimle paylaştılar, karta bloke koyduklarını ve müşterilerini polise şikâyette bulunmaları yönünde bilgi verdiklerini söylediler. Bankaya kartla alışveriş yapan kişiyi isterlerse suçüstü ile yakalatabileceğimi söylememe rağmen gerekli ilgiyi maalesef göstermediler.

Bu bilgi ışığında başkasının kartını kart sahibinin bilgisi dışında kullandığından şüphelendiğimiz adının EROL EROL olduğunu söyleyen ÖZGEHAN TEKSTİL BİLGİSAYAR HALKALI CADDESİ, BURCU PASAJI, NO : 14 HALKALI K.ÇEKMECE İSTANBUL Telefon 0 555 627 60 58

Vergi Dairesi : K.ÇEKMECE vergi numarası : 093 292 7691 fatura bilgilerini kullanan üyemiz yeni kart bilgileri de göndererek yeni alışverişler yapmak istemektedir.

Şüpheli davranışlarından dolayı son istemiş olduğu siparişlerin kargosunu boş kutu olarak gönderdik ve bu ürünleri 25 Ağustos 2006 tarihinde Sürat Kargo ile yukarıdaki adresine teslim edilmek üzere göndermemize rağmen daha önceki siparişleri kargonun adresine gelmeden direk kargo şubesinden aldığını öğrendik.
            Yukarıda adını adresini ve telefonunu verdiğimiz üyemizin yukarıda anlattığım dolandırıcılık olayına tertipleyip tertiplemediğinin tespitine eğer tertiplemişse suçüstü yapılmasına ivedilikle arz ederim. Daha önceden teslim etmiş olduğumuz ürünlerin geri iadesini rica ederiz.

Ekte tarafımıza gönderilen kredi kartı fotokopileri, kimlik fotokopileri ve mail order formları yer almaktadır.

Ali KAYA
Safir Bilgisayar
www.hesapli.web.tr

MollaGurani Cad. Sigortacı Sok. No:9/3 Fındıkzade Fatih İstanbul Telefon : 0212 457 0 187 Faks : 0212 631 22 33
---------------------------
Olayın işleyişini uzun ve ayrıntılı olarak anlatamayacağım hem değerli vakitlerinizi almamak hemde olurya bu mailimde yayınlanmayabilir vaktimi heba edmemek için :(

3 gün boyunca olayın bir dolandırıcılık olayımı yoksa normal bir alışveriş olayımı olduğun tespit etmekle sonrasında dolandırıcılık olayının kesin olarak tespit etmemiz üzerine ortalama 7 günlük bir uğraşla zanlıyı 24.08.2006 Cumartesi günü boş kargoları alırken suçüstü yakalatıyorum. Pazar günü nöbetçi savcıya bu işi benimle ortak yaptığını söyleyerek kendini savunuyur ve nöbetçi savcı zanlıyı serbest bırakıyor. GÜLERMİSİN AĞLARMISIN. İNSAN BUDURUM KARŞISINDA HANGİ OLAYA ÜZÜLECEĞİNİ ŞAŞIRIYOR. KARAKOLDAKİ İFADEMİ ALAN MEMUR İFADEMİ ALDIKTAN SONRA BENİM MAĞDUR OLMADIĞIMI NEDEN BU KADAR UĞRAŞTIĞIMI MERAK EDİYOR (kredi kartlarından parayı çektiğim için) AYNI ŞEKİLDE DOSYAYI İNCELEYEN ASIL SAVCIDA ASIL MAĞDURUN BEN OLMADIĞIMI KART SAHİPLERİNİN MAĞDUR GÖZÜKTÜĞÜNÜ BELİRTİYOR. TABİ HER İKİ TARAFADA İZAH ETMEYE ÇALIŞIYORUM KART SAHİPLERİ EKSTRELERİNDE ALIŞVERİŞİ GÖRDÜKTEN SONRA BANKALARI ARACILIĞI İLE PARALARINI GERİ ALACAKLARINI O ZAMAN BENİM MAĞDURİYETİM OLUŞACAĞINI ANLATMAMA RAĞMEN YETERİNCE İKNA OLMUYORLAR. ŞÜKÜRKİ KART SAHİPLERİNDEN BİRİNE ULAŞIP ONLARINDA ŞİKAYETÇİ OLMALARINI SAĞLIYOR, ŞİKAYET DİLEKÇELERİNİN FAKSINI DOSYAMA KOYDURTUP OLAYIN İNCELENMESİNİ ANCAK SAĞLAYABİLİYORUM.
Tabi bütün bu olumsuzluklara rağmen pes etmiyorum, pazartesi günü suçun sabit olmasından dolayı tekrar tutuklanması yönünde yeni bir dilekçe yazarak dosyanın teslim edildiği savcıya ek olarak sunuyorum. Savcı dilekçeyi okuduktan sonra dosyaya göz atıyor ve 2 gün içinde dosyayı daha detaylı inceleyip büyük ihtimal tekrar tutuklanma isteyeceğini belirtiyor.

İlgilisine Not : Zanlı yakalandıktan sonra karakolda gerçek isminin Kurşat KUNT olduğunu öğreniyorum, Zanlı gerçik ismi ilede sitemize üye olup Marmariste KUNT BiLiŞİM İTH. İHR. Ltd. Şti.
kuntsoft@hotmail.com
TEPE MAHALLESİ,
YENİYOL CADDESİ, NO:41
MARMARİS MUĞLA
Telefon 0 252 412 91 45
MARMARİS vergi dairesi, Vergi No: 5930 29 6780 kaydı ile faaliyet göstermiş ve benim bildiğim kadarı ile bir ay kadar önce Marmaris piyasasını da dolandırarak dükkanını kapatıp kayıplara karışmış olduğu. Zanlı sahte isimle yapmış olduğu alışverişten 1 ay kadar öncede gerçek ismi ve adresi ile de sitemizden alışveriş yapmış olup o alışverişte kullandığı kartta sahibinin izni dışında kullanıldığı kesinlik kazanmıştır. ANLAYACAĞINIZ NORMAL FAALİYETLERİNE DEVAM ETTİĞİ ZAMAN MÜŞTERİLERİNİN MAİL ORDER YÖNTEMİYLE YAPMIŞ OLDUĞU ALIŞVERİŞLERDE KULLANDIĞI KART BİLGİ VE FOTOKOPİLERİNİ ŞİMDİLERDE DOLANDIRICILIK AMACIYLA KART SAHİPLERİNİN BİLGİSİ DIŞINDA TEKRAR KULLANMAYA BAŞLAMIŞTIR.

YUKARIDA GERÇEK VE SAHTE İSİM VE ŞİRKET BİLGİLERİ GEÇEN ZANLI İLE ALIŞVERİŞ YAPANLAR BİLSİNLER Kİ BİR DOLANDIRICILIK OLAYINA KARIŞMIŞLARDIR ŞİMDİYE KADAR MAĞDUR OLMAMIŞLARSA BUNDAN SONRA ER YADA GEÇ MAĞDUR OLACAKLARDIR (ÇÜNKÜ KART SAHİPLERİ EKSTRELERİNDEKİ ALIŞVERİŞLERİ FARK ETTİKÇE BANKALARI ARACILIĞI İLE PARALARI SİZLERDEN SÖKE SÖKE GERİ ALACAKLAR VE HİÇ BİR ŞEY YAPAMAYACAKSINIZ Kİ BU DA AYRI BİR KONUDUR BU OLAY NETİCESİNDE KAZANMIŞ OLDUĞUM TECRÜBEYİ SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTERİM YETER Kİ TUBİDER BU KONUYA EĞİLSİN. UNUTMAYIN NE KART SAHİBİ NE BANKA NEDE MAİL ORDER YAPMIŞ OLDUĞUNUZ İTHALATÇI-TOPTANCI FİRMALAR ZARAR GÖRÜYOR BÜTÜN ZARARI BENİM GİBİLER ÇEKİYOR. HATTA BİRDE KART SAHİPLERİ DAVACI OLMASIN DİYE BOL BOL DUA EDİYORSUNUZ, OLURYA DAVA EDERLERSE HİÇ BİR HAK İDDİA EDEMİYORSUNUZ VE BÜTÜN MAHKEME-AVUKATLIK MASRAFLARINI DA SİZ ÖDÜYORSUNUZ.)

    Dikkat ederseniz hep yukarıda zanlı demek zorunda kaldım her nekadar tarafımızca kesin olarak biliniyorsada kişinin suçlu-hırsız-dolandırıcı-haram yiyici olduğu olurya dosya yarın birgün kaybolur bu mail eline gecer kendisine hırsız dediğim için karşı dava açar. Zaten nöbetçi savcıya beraber iş yapıyoruz beni neden yakalattı gibi bir gafta yapmasına rağmen nöbetçi savcı serbest bırakabiliyorsa her sonuca açık olmam gerek.

    ŞİMDİLİK 3764.36 YTL (2508,89 USD) LİK MADDİ ZARARIM VAR. (GÖKTEN ELMA YERİNE 2500adetlik 512 MB LİK BELLEK İHALESİ DÜŞERDE BİZE KALIRSA BELKİ ZARARIMI KISMEN TELAFİ ETMİŞ OLURUM YADA HERGÜN FAZLADAN BİR ADET 512 MB LİK SATMIŞ OLSAM 2500 GÜN SONRA YİNE KISMEN TELAFİ ETMİŞ OLURMUYORUM) :) YADA BU İŞLERİ BIRAKIP KARPUZ MU SATSAM?
YADA TOLGA BEYİNDE HEP VURGULADIĞI GİBİ NASIL FARKLILAŞSAMDA.....
vesselam..

    Konu ile ilgili tarafıma ulaşmak isteyen yada bilgi almak isteyen olursa şuan yurtdışında olduğum için ancak MSN (haberci@taksitlial.com) yada email (alikaya@safirbilgisayar.com) ile irtibat kurabilirsiniz.

Saygılarımla.

Ali KAYA

Safir Bilgisayar