Re: [Linux-programlama] PHP'de Tarihi Yönetmek

From: Adem Alp YILDIZ (ademalp@linux-sevenler.org)
Date: Tue 28 Nov 2006 - 11:29:43 GMT

Merhaba,
Bunu yazıyorum ama pek sık yapmam kimseninde böyle bir şey yapmaması
gerekir. Programcılık bilgisi azıcık olan bir insan Güray Satıcı'nın ilk
verdiği adresten yola çıkarak sonuca ulaşabilir. Yardım isterken sonuca
gidemediğiniz zaman çıkan hataları yazarsanız müneccimlik yapmak zorunda
kalmayız sanırım:

Yöntem 1:
mysql'de tarih alanı date tipinde ise yazdığım kod çalışmalı.
bicimlitarih yerine tarih olarak değiştirdim.

SELECT date_format( tarih, '%d.%m.%Y' ) AS tarih FROM tablonuz

Yöntem 2:
bu yöntem kulağı tersten tutmaya benziyor. $tarih mysqlden aldığınız
değişken sanırım.

$t = explode(" ",$tarih);
$t1 = explode("-",$t[0]);
$t2 = explode(":",$t[1]);

$tarih = date("d.m.Y",mktime($t2[0],$t2[1],$t2[1],$t1[1],$t1[2],$t1[0]));

İyi Çalışmalar
Adem Alp YILDIZ

Fatih Kaya yazmış: