[Linux-programlama] imagecreate cache kontrol

From: Erkin Tek (erkintek@fotograf.web.tr)
Date: Wed 22 Nov 2006 - 11:17:05 GMT

Selam,
Hosting firmamla sorun yaşadığımdan, bant genişliğini düşürmek ve asıl
fotografların olduğu dizini saklamak için gel.php yazdım.

Bu dosya gel.php?f=######, şeklinde fotografın uid'inden dosyayı açıyor
(imagecreatefromjpg) sonrada, üyeyse %90, değilse %50 kalitede dosyayı
gönderiyor.

Bir süre sonra her zaman fotografların tekrar tekrar yüklendiklerini gördüm.
Dinamik olarak oluşturulduğunu düşünüyor ve sayfaya tekrar girdiğinizde
zuladan çıkarmak yerine tekrar istekte bulunuyordu.

bunun üzerine

    header("Content-type: image/jpg");
    header("Cache-Control: must-revalidate");
    $offset = 60 * 60 * 24 * 30;
    $ExpStr = "Expires: " . gmdate("D, d M Y H:i:s", time() +
$offset) . "GMT";
    header($ExpStr);

satırlarını ekledim.
must-revalidate çünkü üye olan biri giriş yapmamış olabilir, girdiğinde taze
çıtır çıtır fotoğrafları görsün.

bir de şu şekilde denedim:
    header("Cache-Control: max-age=259200000");
    header("Pragma: max-age=259200000");
ama içime sinmedi,

son http cevabı şöyle:
Response Headers - http://www.fotograf.web.tr/gel.php?f=17874