Re: [Linux-programlama] mysql - turkce karakter

From: Mustafa Ekim (mustafaekim2002@yahoo.com)
Date: Sat 11 Nov 2006 - 13:41:59 GMT

Yardimlar icin tesekkurler.

Problemimi cozdum.

Saninirm bu collation ve character set'ler eskisi gibi
calismiyor artik. Eskiden bir character set ve
collation atanirdi, sonra database'den bir veri
istendiginde o character setinde donerdi.

emin degilim ama, sanirim artik bu soyle degismis:
istemci ne tur character istedigini soyluyor, database
ona gore datalarini formatliyip yolluyor.

eger boyle olmasaydi, sorunumu asagidaki gibi nasil
cozerdim?

utf character'li ve utf8_turkish_ci collation li bir
database'im var. turkce karakterlerle veriler
giriyorum. bir client ile baglaniyorum ve "order by"
diyorum. gelen data turkce alfabeye gore dogru
siralanmamis.

SET NAMES utf8
dedikten sonra tekrar "order by" li sql'imi
yolluyorum. bu sefer gelen data dogru siralanmis.

Ruby on rails kullananlar icin, database.yml'ye,
encoding:utf8 eklerlerse sorunun ustesinden
gelebilirler.

yardimlariniz icin hepinize tesekkurler,
kolay gelsin.