Re: [Linux-programlama] Açık Kaynak Proje Barındırma

From: Mahir B. Aşut (mahir.asut@ttnet.net.tr)
Date: Wed 08 Nov 2006 - 20:30:25 GMT

Sourceforge.net gerçekten de iyi ve oturmuş bir yapı, doğru. Uzunca bir
süredir ben de birçok projeyi takip ediyor ve yararlanıyorum SF'den.

Şu an SF ile ilgili olarak -benim açımdan- ortadaki tek sorun üçüncü kez
başvurmuş olmama, ayrıca e.posta yoluyla ulaşmış olmama karşın halen bir
"account"umun olmayışı.

Ancak benimle birlikte konuyla ilgili şikayetlerini bildiren diğer
arkadaşlarımız Buğra ve Bora beylerin de ortak sıkıntısı sadece
platformun kendisi değil diye anlıyorum.

Temel problem etrafında birleşilecek projeler üretmek, fikir üretmek.

Bunlar olduktan sonra, eğer gerekiyorsa projelerin yaşatılması için
Türkiye'de profesyonel çözümler üretmek de mümkün. Çok sayıda İSS firma
var ve birçoğunun bant genişliği oldukça yeterli. Bu işler için bant
genişliği sponsoru bulmak mümkün olabilir. Donanım sponsoru da bir
miktar çabalayla bulunur.

Kaldı ki kaç tane yerli proje olup, bu altyapıyı ne denli zorlayacak ?
SF'nin asıl güçlü olduğu yön, çok büyük sayıda proje için dünya çapında
olanaklar sunabiliyor olması.

IBM Türk ile LKD'nin işbirlikleri var. IBM'in desteği ve LKD'nin
öncülüğü ile IBM'in sponsorluğunda ortak bir proje yönetim, barındırma
sunucusu pekala kolayca hayata geçirilebilir diye düşünüyorum ? Benim de
birçok büyük donanım sağlayıcısının ve İSS'nin tepe yönetimi ve teknik
ekipleri ile dostluklarım var. Gerekiyorsa onlardan da yararlanılır.

Bu işi çok fazla dramatize etmeden, büyük hayaller kurmadan, yakın
vadeli, basit, somut hedeflerle gidilip yapılabilir bu.

Benim Sourceforge.net üzerinde hesap açmak isteyişimin nedenini
özetlersem sanırım söylediklerim daha iyi anlaşılacak. Oldukça parlak
olduğunu 'düşündüğüm' ve çok sayıda "webmaster", grafik tasarımcısı ve
internet programcısının, hatta konuyla ilgili herkesin ilgisini
çekeceğine inandığım bir proje, bir "framework" etrafında birlikte
çalışacak bir grup meydana getirebilmek. Ortaya çıkan ürünü de hep
birlikte hasat etmek :)

Bu anlamda açık kaynak modelinin, paylaşımcı özelliğinin yanı sıra son
derece de verimli ve doğru bir iş geliştirme platformu olduğuna inanıyorum.

selamlar,
Mahir

Onur yazmış: