Re: [Linux-programlama] http server

From: Atif CEYLAN (atifceylan@gmail.com)
Date: Wed 17 May 2006 - 07:33:23 GMT

Sami BEYOGLU wrote:
> Selam;
> TCP protokolunu kullanarak metin tabanli http server kodlamaya
> calisiyorum.
> Konuyla ilgili ornek veya hazir kodlari nereden bulabilirim?

mehmet beye katılmıyorum
zor kelimesi bir işin başında teleffuz edilirse o işi imkansız kılar.
bilene herşey kolay...
demekki ilk adım bilmek. (C dilini bilmeyi kastediyorum)
gerisi kolay...
eğer C de maharetliyim diyorsanız (socket programmingede biraz bulaştım
demenizde de fayda var) işin geri kalanı gözünüzü korkutmasın.
rfc1945 (http/1.0) ve rfc2045 (http/1.1)
standarlarını okuyun ve ordaki adımları uygulayın.
apache.org adresini ziyaret edip kodları indirebilirsiniz. dunyanın en
iyisi olmasına rağmen kodları gayet acık ve anlaşılır tarzda yazılmış.
hatta ben bu kadar büyük bir projenin bu denli temiz ve anlaşılır
kodlanmasını hayretle karşılıyorum. gerçekten buyuk başarı....
benim gibi programcı müsveddesi bi adam bile apache kodlarından
yararlanabiliyorsa siz hayli hayli yararlanırsınız.
iyi çalışmalar