RE: [Linux-programlama] PHP ve Alternatif Database'ler

From: Agah ALICI (agah@sakarya.edu.tr)
Date: Mon 08 May 2006 - 16:49:00 GMT

Nacizane ilk soruya cevaben kesinlikle Kodu yazan kişi sistemin problem
vermesine neden olur.
Mysql büyük çaplı projelerde çokta verimli değil kabul ediyorum.
Ancak mysqlin site performansında %1 lik bir etkisi varken kodlayıcının %99
kadar etkin olduğunu düşünüyorum.
30 bin öğrencinin bulunduğu üniversitede bir hafta içinde 15 bin'e yakın
öğrencinin ders kaydını yapıyoruz.
Bu konuda mysql in sorun çıkardığını hiç görmedim.

Mssql konusunda taktir edebileceğim en büyük yan; Enterprise (yanlış yazmış
olabilirim) Manager'ın kullanım rahatlığı.
Özelliklede bağlı tablolarda.
Ama aksini söyleyen çıkarmı bilmem ama, php'nin mssql'e mysql'den çok daha
yavaş bağlandığına ben şahsen şahit oldum.
Kaldıki linux bir makinanın yanında birde windows sunucunun barındırılması
bana biraz abes geliyor.

Pgsql'i tavsiye edebilirim ancak kullanıcı arayüzü konusunda gerçekten çok
fakir bir veritabanı (bence).
Projenin ne olduğunu bilmediğim için genel anlamda ben mysql düzgün
yapılandırılması ve tabloların düzgün oluşturulması koşuluyla oldukça iyi
sonuçlar verdiğini düşünüyorum.

Size basit birkaç örnek; vBullettin, IPB...
150 bin kullanıcı olan, anlık 5000 kullanıcının online olduğu halde sunucu
bant genişliği sorun olmadığı sürece oldukça iyi çalışıyorlar.
Kaldıki her ikisininde hala aşırı derecede amatör yanları mevcut.

Ben bir php kullanıcısı olarak şunu söylemeliyim,
php gibisi yok (her açıdan)

Profesyonel kullanımda şimdiye kadar bir kez teklediğini görmedim.

Umarım azda olsa fikir verir
Kolay gelsin.

  _____