[Linux-programlama] mysql sorgusunda bos form degerlerini atlamak

From: eralp erat (eralp_erat@hotmail.com)
Date: Mon 08 May 2006 - 15:34:31 GMT

selam..

bunun için bir fonksiyon olup olmadigi konusunda bir fikrim yok ama ben olsam sole yapardim diyebilirim..

bir function yazar gelen değerleri bu functiona pas gecer ve sql statement i dinamik olarak olustururdum..

mysql de ki sp veya function larda diger programlama dillerinde oldugu gibi istenilen sayida parametre gecme bir ozellik oldugunu sanmiyorum ama bu az once yaz dedigim fonksiyon sunun gibi birsey olacak

create function MyCheckValue(xfield varchar(50) , xvalue varchar(50)) returns varchar(255)if isnull(xvalue) then return null ; else return CONCAT('and (',xfield,'=','"',xvalue,'")');end if

daha sonra client dan sana gelen degerler adedince bir dongu kurup gelen degerleri bu fonksiyondan onların tabloda es geldikleri field adlarini yazarak cagiracaksin.her cagirmandan sonra ki return degerini bir string degiskene yazacaksin geriye kalan da bu sql statement ini call etmek olacak...

kolay gelsin.
Eralp
mcp,mcad.net ,mcsd.net
Sav Yazilim

From: serkan@cozum.comTo: linux-programlama@liste.linux.org.trSubject: RE: [Linux-programlama] mysql sorgusunda bos form degerlerini atlamakDate: Mon, 8 May 2006 09:20:57 +0300

Formdan gelen post ve get bilgileriyle bunu bende denemiştim.. mysql tarafında değilde php komutlarıyla boş olan dizi keylerini sildirerek bu işlemi yapabilitsin..
$_POST ve $_GET arrayları için bir döngü yaratıp gelen anahtarın değeri boş ise o anahtarı diziden çıkarmak için unset i kulanabilirsiniz…

From: linux-programlama-bounces@liste.linux.org.tr [mailto:linux-programlama-bounces@liste.linux.org.tr] On Behalf Of Ismail ASCISent: Sunday, May 07, 2006 7:31 PMTo: linux-programlama@liste.linux.org.trSubject: [Linux-programlama] mysql sorgusunda bos form degerlerini atlamak

Merhaba,Bir formdan aldigim parametrelerle sql sorgusu olusturmaya calisiyorum.Form alanlarinda bos birakilan alanlarin sql sorgusuna dahil edilmemesi icin mysql'in sundugu bir fonksiyon var midir acaba?Sanirim oracle'da nvl gibi bir fonksiyon varmis ancak mysql de karsiligini bulamadim. Simdiden tesekkurler.-- Ismail ASCIUniversity of Istanbul EEE Dept.IEEE Student BranchUniversity of Istanbul Open Source Community

Upgrade for free to Windows Live Mail beta and you could win an African Safari Learn more