Re: [Linux-programlama] Acil... Lisp mi Prolog mu?

From: tolun tolun (tolun286@yahoo.com)
Date: Thu 09 Mar 2006 - 19:27:09 EET

merhabalar....
  kerem kardes hemen geriye cevap verdigin icin cok memnunum....

  "structured programming language" dersinde hoca farki anlayabilmemiz acisindan herkese standartlarin cok disinda odevler verdi. ve yapay zekaya onceden hasta oluyordum taki egitim kitabini gorene kadar... sonra bende yelkenler fora oldu ama yine kurtulamamisim demekki... yardimlariniza coOOoOoOoOOOook ihtiyacim var...

  -lisp in mi prolog un mu arabirimi daha kullanisli?
  cok onemli bir soru daha
  -gercekten hangisi kolay ogrenilir?
  -kaynak site(si)leri var midir?
  son olarak
  -download edebilecegim yerleride yazarsaniz cok sevinirim...

Kerem Can Karaka? <blokdiyagram@gmail.com> wrote:
  PrÅŸ, 2006-03-09 tarihinde 08:03 -0800 saatinde, tolun tolun yazdı:
> merhabalar... arkadaslar bu donem aldigim ders icin bu
> dillerden birini secmem gerekiyor(Lisp yada Prolog)... hemen
> sorularimi sormayim. bu diller nedir? ne ise yararlar?
> hangisi daha kolay bir arabirime sahiptir? hangisi kolay
> ogrenilebilir? hangi platformda calisirlar? nereden kaynak
> bulabilirim? ve nereden temin edebilirim? hepinize kolay
> gelsin iyi calismalar diler saygi ve sevgilerimi sunarim....
> Tolun ARDAHANLI tolun286@yahoo.com

Dur tahmin edeyim; aldığın ders ya yapay zeka ya da yapay sinir ağları
gibi bir ders.
Lisp ve Prolog yapay zeka uzmanlarının kullandığı iki güzel dildir. Bu
diller bilgi gösterimi ve mantıksal ifadelerin dile aktarılması
içısından özellikle yeteneklidirler. Bu nedenlerle de yapay zekacılar ve
birçok başka programcı en azından ilk tasarımlarını ya da projelerinin
tamamını bu diller ile yazarlar. Mantık programlama gibi bilgi gösterimi
ya da mantıksal ifadelerin betimlenmesi gibi işler için prolog'u yapay
sinir ağları için de Lisp'i daha kullanışlı bulmuşumdur hep.
Bana sorarsan ben prolog kullanırdım. Tabii ki ben genellikle bilgi
tabanlı uzman sistemlerle uğraşıyorum fuzzy logic ya da yapay sinir ağı
kullanmıyorum. Umarım işine yaramıştır.