Re: [Linux-programlama] chmod

From: Hakan POLATKAN (hakan@soulmaster.org)
Date: Thu 09 Mar 2006 - 12:30:58 EET

Web sunucunuzun root haklari ile calistigindan emin misiniz? Mesela
Apache elle degistirmediginiz surece root olarak calismaz.

httpd.conf icinde;

User www
Group www

seklinde tanimlar olacak. Bunlari kontrol edin. Buyuk olasilikla Apache
root'tan farkli bir kullanici/grup ile calisiyor.

Saygilarimla,

Hakan POLATKAN

--

ahmet demir yazmış: > ben suan deneme amaçlı yaptıgım için web sunucu root hakları ile ve > dosya da user ve group root haklari ile calisiyor > > 09.03.2006 tarihinde *Hakan POLATKAN* <hakan@soulmaster.org > <mailto:hakan@soulmaster.org>> yazmış: > > Merhaba, > web sunucusunun calistirildigi kullanici hesabi ile dosya sahibi > birbirinden farklidir. Mesela dosya ahmet kullanicisinindir fakat web > sunucunuz www adli kullanici ile calisiyordur. Bu nedenle chmod > yapamazsiniz. Resimleri upload ettiginiz dizini ayri tutun ve dizinin > haklarini sunucunun calistigi kullaniciya verin veya baska > cozumler dusunun. > > Guncel bir web sunucusu (apache?) ve php ve kullanicilar icin jail > yapilmissa, ilk yontem guvenlik sorunu olusturmayacaktir diye > dusunuyorum. > > > > Saygilarimla, > > Hakan POLATKAN > > -- > > > ahmet demir yazm?s,: > > dosya adli klasore resmi upload etmek istiyorum dosya klasorunun > > erisim izni 644 bunu ornegin chmod ile 777 de acip kaydedip > tekrar 644 > > de birakmak istiyorum fakat chmod da soyle bir hata veriyor > *Warning* > > : chmod(): Operation not permitted php.ini den safe_mode olayini on > > yaptim ama genede olmadi upload etmede bir sorun yok fakat chmod > > komutunu isletmiyor bu neden kaynaklanir.. > > chmod("/var/www/htdocs/dosya",0777); > _______________________________________________ Linux-programlama mailing list Linux-programlama@liste.linux.org.tr http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-programlama