Re: [Linux-programlama] chmod

From: Hakan POLATKAN (hakan@soulmaster.org)
Date: Thu 09 Mar 2006 - 11:36:24 EET

Merhaba,
web sunucusunun calistirildigi kullanici hesabi ile dosya sahibi
birbirinden farklidir. Mesela dosya ahmet kullanicisinindir fakat web
sunucunuz www adli kullanici ile calisiyordur. Bu nedenle chmod
yapamazsiniz. Resimleri upload ettiginiz dizini ayri tutun ve dizinin
haklarini sunucunun calistigi kullaniciya verin veya baska cozumler dusunun.

Guncel bir web sunucusu (apache?) ve php ve kullanicilar icin jail
yapilmissa, ilk yontem guvenlik sorunu olusturmayacaktir diye dusunuyorum.

Saygilarimla,

Hakan POLATKAN

--

ahmet demir yazm?s,: > dosya adli klasore resmi upload etmek istiyorum dosya klasorunun > erisim izni 644 bunu ornegin chmod ile 777 de acip kaydedip tekrar 644 > de birakmak istiyorum fakat chmod da soyle bir hata veriyor *Warning* > : chmod(): Operation not permitted php.ini den safe_mode olayini on > yaptim ama genede olmadi upload etmede bir sorun yok fakat chmod > komutunu isletmiyor bu neden kaynaklanir.. > chmod("/var/www/htdocs/dosya",0777);