[Linux-programlama] Re: python-database-mysql

From: zekeriya koç (zekliste@linuxmail.org)
Date: Wed 28 Jun 2006 - 15:29:28 GMT

Özürlerimle mesajı tekrar post ediyorum . Konu güme gitti çünkü.

Herkese Selamlar ,

  Yeni yeni pythonla ilgilenmeye basladim.MySql veritabani için
MySQLdb paketini kullaniyorum.bu paketi kullanirken aklima gelen bir
proje var sizlerle paylasmak istedim .Delphi/Kylix programlama
yapanlar iyi bilirler ki bu dillerde "sihirli" bir TDataset sinifi
vardir.Python içinde benzer mantikta bir mysql baglantisini özellik
olarak alan , table özelliginde belirli bir tablo ile
iliskilendirilebilen ,tablonun alan listesini (field list),verisini
vs.kontrol edebilecegimiz bir sinif yazmak için nasil bir baslangiç
yapabiliriz ? Bunun arkaasindan çesitli GUI araçlarina veri bilinçli
bilesenler yazilabilir diye düsünüyorum .Python'a çok hakim degilim
henüz ama bi yerden de baslamak lazim bence.
  Bu konuya benzer bi proje varsa bildiginiz , bilgi almak
isterim.Gerçi ben yaptigim arastirmalarda düsündügümü karsilayan bir
kütüphane bulamadim.Eger bildiginiz böyle bir uygulama varsa bilgi
verirseniz sevinirim.Yoksa böyle bir projeye baslamakta ne gibi
handikaplar görürsünüz ?? Görüsleriniz kiymetli .

Saygilar .
Zekeriya KOÇ
Sampas A.S.
Yazilim Destek Hedesi.