Re: [Linux-programlama] oop kavramlar

From: Ümran Kamar (umrankamar@gmail.com)
Date: Sat 24 Jun 2006 - 17:16:14 GMT

Bugra Bey'in soyledigine aciklik getirmek istiyorum. (Zira structural bir
dil olan C'den object orriented'a gecis konulu bir seminer hazirligindayim).
Yapisal dillerde bir nesneyi struct adini verdigimiz yapilarla tanimlariz.
Bir yapi nesnesinin ozellikleri(attributes) icerisinde tanimlanan
degiskenlerle (variables) tanimlanir. Bu nesneye fonksiyonalite (is
yapabilirlik) kazandirmak istiyorsak fuction pointer'lari kullaniriz
(Disardan erisilemez ve ozgun bir method olmaz bu ama). Nesne yonelimli
dillerde ise her nesne gercek hayatla ilintili bir sekilde hem ozelliklere
hem de metodlara (is yapabilme yetenegine) sahiptir. (Her nesne ozgun
methodlarini saklayabilir.)

ps: cumleye tam yakistiramadigim terimleri ingilizce biraktim.