[Linux-programlama] Python+javascript+saat çekme

From: Emre AladaÄŸ (aladagemre@gmail.com)
Date: Mon 31 Jul 2006 - 11:56:15 GMT

Merhabalar,

Python'a yeni(ama paldır küttür) başlayan birisi olarak karşıma bazı engeller
çıktı. Sorunum şöyle:

Bir html dosyam olacak, bu dosyanın içinde form var. Bu formda İl seçeneği
var. İstanbul'u seçip göndere basarsam İstanbul'a giden otobüslerin listesini
çıkartıyor. Ankara'yı seçersem Ankara'yı.

Python ile bu formu (gözden ırak olarak) açıp, GUI'de belirlediğim şehri HTML
dosyasında seçtirip Gönder tuşuna bastırıp çıkan saat tablosundaki verileri
alabilir miyim? Saat verileri 9 30 , 20 15 şeklinde. Düzenli ifadeler ile
bu %d %d biçemindeki ifadeleri almayı beceremedim. (Baya bir aradım fakat
iÅŸime yarar bir ÅŸey bulamadm)

Denediğim yöntem HTML kodunu satır satır taratıp konumunu tespit etmekti:

aranan='<td width="51" style="border-width:1px; align="center">'
dosya='dosya.html'
while satir:
    satir=dosya.readline()
    print satir
    if satir.find(aranan):
        konum=satir.find(aranan)+len(aranan)+11
        konum2=satir.find("&nbsp;</td>")
        a=satir[konum:konum2]
        print a #bunu elde edeyim de, geri kalanını hallediyorum...

Ancak <td> nin parametrelerini ara sıra değiştirdiklerini farkettim.
Dolayısıyla parametrelerin konumuna bağlı kalmadan sadece saati elde etmenin
yolu var mı diye arıyorum.

Bir de deneme amaçlı olarak öntanımlı İstanbul'u seçtim(option elemanının
öntanımlısı) ve
çalışıyordu, formu gönderip tabloyu içeren HTML'in içeriğini alabiliyordu,
fakat akşama doğru ne oldu bilmem, artık <body
onload="document.form.submit()"> kısmını içeren benim HTML dosyamın kodlarını
gönderiyor, saat listesini(formun gönderilmiş/yönlendirilmiş halini) değil.

Bir de bu saatleri elde ettikten sonra en yakın saate ne kadar kaldığını
dakika başı hesaplatmam gerekiyor. Bunun için hangi modülleri kullanmam
gerekiyor? Bu arada python için analog saat gösterim modülü göremedim
googleda aratınca?
http://docs.python.org/modindex.html adresine bakıyorum da, başka modül deposu
var mı?

Çok Teşekkürler...