Re: [Linux-programlama] PHP - JSP muadil fonksiyon

From: Mehmet Duran (mehmetd@kablonet.com.tr)
Date: Sat 22 Jul 2006 - 10:16:02 GMT

Ali Bey,

Java'da String'in constructor'larindan birisi sudur:

String(byte[] bytes, String charsetName)
          Constructs a new String by decoding the specified array of
bytes using the specified charset.

Ama kendisi byte array'i kabul ediyor parametre olarak.
Sagolsun Sun bunu da dusunmus, String'e bir method eklemis:

public byte[] getBytes(String charsetName)
                throws UnsupportedEncodingException

Elinizdeki mevcut String'in adi diyelim ki ahmet olsun.

String ahmet = "eski encoding";
String newAhmet = new String( ahmet.getBytes("ISO-8859-9"), "UTF-8" );

Bu konuda hicbir fikrim yoktu Ali bey, ilk defa siz sordunuz diye
oturdum ve sadece String class'inin dokumantasyonuna baktim.
Sanirim Java diline yenisiniz, PHP ile yapisi baya farklidir. Muadil bir
fonksyion yok yani. Bu mail icin cevap bekliyeceginiz sureyi, asagida
belirtilen dokumantasyonlarda gezinerek harcasaniz, hem dilin degisik
guzelliklerini de kesfetmis, hem de muhtemelen kendiniz daha cabuk
bulmus olacaksiniz.

Oncelikle:
http://java.sun.com/j2se/1.5.0/docs/api/

Sonra da: