Re: [Linux-programlama] CMS Alternatifleri

From: Web Developer (webdev90@googlemail.com)
Date: Wed 18 Jan 2006 - 12:13:10 EET

Dün akþam Joomla kurulumunu da denedim.

Öncelikle Joomla oldukça basitleþtirilmiþ ve bundan bir süre önceki Mambo
denememe göre çok da kolay geldi. Ancak tabi onlarca CMS denemenin getirdiði
bir alýþkanlýk mý yoksa gerçekten de deðiþikliklerden dolayý mý böyle
hissettim bilemiyorum.

Ýlk kurulumumu 1.0.7 Türkçe sürümü ile yaptým. Oldukça basit bir þekilde
kurulum gerçekleþti ve çalýþmaya baþladý. Ancak ilk farkettiðim sistemin
sadece 1 dil üzerine yoðunlaþýp, çok dil desteði için çok da uygun olmadýðý
idi. ISO standartlarýnda çalýþýyordu ve *ISO*-8859-9 encoding tüm sayfalarda
kullanýlýyor idi. Türkçe için sorun yok gibi görünsede Fransýzca bir kelime
yazdýðýmda sorun çýkmakta.

Biraz araþtýrýnca gördüm ki benim istediðim Unicode desteðinin
1.0.xsürümlerinde henüz olmadýðý,
1.1.x sürümleri ile geleceðini belirtiyorlar.

Hemen 1.1.0 Alpha sürümünü indirip kurdum.

Kurulumda dikkat edilmesi gereken bir noktanýn MySQL database i default
olarak Unicode ayarlamanýn gerektiði. Önce atladým sonra tekrar kurmak
zorunda kaldým.

Tamam güzel herþey iyi gibi ancak bu sefer de Alpha sürümün tüm azizlikleri.
Bir sürü yerde kod hatalarý çýkýyor. Alpha sonuçta.

Neyse asýl sorunum çoklu dili nasýl ayarlayacaðýmý bulamamýþ olmak. Yani
Türkçe için bir menü Fransýzca için bir menü nasýl yaratýrým kavrayamadým.
Yani sistemin doðal yapýsý itibari ile böyle bir ihtiyaç çok gözetilmemiþ
gibi.

Þimdilik Joomla hakkýnda söyleyebileceklerim bunlar.

Bu deli ne yapýyor bu kadar neden zaman harcýyor diyebilirsiniz. Ancak
amacým bundan sonraki projelerde de kullanabileceðim bir platforma karar
vermek. Hem çoklu dil desteði hem de Unicode benim üzerinde çalýþtýðým
projelerde olmassa olmazlardan.

Her zaman önerilerinize açýðým.

Cenk Eder

17.01.2006 tarihinde Web Developer <webdev90@googlemail.com> yazmýþ: