[Linux-programlama] Python ve bash scripti ile ilgili ufak bir soru

From: Tolga Guver (tolga@istanbul.edu.tr)
Date: Fri 29 Dec 2006 - 11:20:21 GMT

merhaba,

eminim bir yerlerde vardir ama ben bir turlu bulamadim,

normalde environment variable'lari tanimladiktan sonra komut satirindan
calistirabildigim bir programi python icinden nasil calistirabilirim.
yani bash'de bir environment variable tanimlama ve programi calistirma
islemlerini su sekilde yapiyorum :

HEADAS=/software/headas-6.1/i686-pc-linux-gnu-libc2.5
export HEADAS
alias heainit=". $HEADAS/headas-init.sh"

sonra da programi calistiriyorum :

heainit

bunu python icinden nasil yapabilirim,

ya da bir baska soru :
ufak bir bash scripti ile bunlari yaptiktan sonra python'a gecip python
ile yapmak istediklerimi yapsam sonra tekrar bash scripte donup onunla
kaldigim yerden islerimi yapmaya devam edebilir miyim? nasil ?

cok tesekkurler
tolga

.