Re: [Linux-programlama] PHP String Bulma

From: Melih Arda YALÇINER (arda@uzem.itu.edu.tr)
Date: Fri 28 Oct 2005 - 11:53:51 EEST

Merhabalar,

php sürüm 3'ten itibaren kullanılabilen similar_text() ve levenshtein()
fonksiyonları tahminimce gereksinmenizi karşılayacaktır. similar_text()
fonksiyonu parametre olarak iki string değeri alıp aralarındaki
benzerliği 100 üzerinden bir değer olarak geri döndürüyor. Fonksiyon
detayları için http://www.php.net/manual/en/function.similar-text.php
adresine bakabilirsiniz. Ayrıca levenshtein() fonksiyonu için
hazırlanmış sayfada
(http://www.php.net/manual/en/function.levenshtein.php) bu
benzerlik/yazım hatası düzeltme konusuyla ilgili bir örnek bulabilirsiniz

Arda

Atif CEYLAN wrote:

> selam arkadaşlar.
> iki stringi karşılaştırmak ve aynı ise true sonucu döndürmek istiyorum
> ancak bunu yaparken yazım hatalarını ayıklayıp yapmak istiyorum.
> yani orjinali "ALAADDİN" olan bir stringin yanlışlıkla "ALADDİN"
> yazıldığını tespit etmek istiyorum. bu tür işlemler için yazılmış
> hazır fonksiyon var mı? veya tavsiye edeceğiniz bir yöntem??

Melih Arda YALCINER

.:: ITU Center for Distant Learning /Software Development, System Administration/

Website : http://elearning.uzem.itu.edu.tr Phone : 00 90 212 2857188 (15 int.) IP Phone : 34005