[Linux-programlama] MYSQL Karakter Seti

From: Erdal YAZICIOGLU (erdal.yazicioglu@gmail.com)
Date: Sun 16 Oct 2005 - 23:12:29 EEST

Merhabalar,

RHES 4.0 kullanıyorum. Sistemde Mysql 4.1 koşuyor. MySQL in karakter
setini latin5 olarak değiştirmek istiyorum.
/etc/my.cnf dosyasına

[mysqld]
character-sets-dir =/usr/share/mysql/charsets
default-character-set =latin5

olarak ayarladım... Ancak sistem değişkenlerinde hala server latin1
olarak gözüküyor. Ayrıca PHP ile veir çekmek istediğimde aşağıdaki
hatayı alıyorum
Illegal mix of collations (latin5_turkish_ci,IMPLICIT) and
(latin1_swedish_ci,COERCIBLE) for operation '='

veritabanı latin5 olarak ayarlanmış olsada bağlantı yapamıyorum. Acaba
sorunum nedir? Bu tür problem ile karşılaşan arkasaş oldu mu?

Saygılar
Erdal