Re: [Linux-programlama] Java jar dosyası olusturma

From: Hakan Uygun (hakan.uygun@linux.org.tr)
Date: Fri 07 Oct 2005 - 17:30:09 EEST

Selam,

Java, farklı package'ların içerisinde bulunan kodları classpath değerine göre
bularak çalıştırır.

Bunun için yapılacak bir kaç yöntem var.

1- Ortam değişkeni CLASSPATH'e ( tıpkı işletim sistemi PATH'i gibi )
kullandığınız diğer paketleri ( .jar ) tanıtmanız gerekir.

2- java komutuna -cp parametresi ile verebilirsiniz.

3- kullandığınız bütün diğer paketlerin jarlarını açıp kendi jarınıza
yerleştirmek.

Bu yöntemlerden 2.sini öneririm. Bir kabuk betiği içerisinde yazıp doğrudan bu
kabuk betiğini çalıştırarak uygulamanızı kullanabilirsiniz.

örneğin :

#!/bin/bash
java -cp /home/deneme/deneme.jar:/home/deneme/deneme2.jar -jar uygulama.jar

Bundan daha gelişmiş betikleri ( örneğin bir klasör içerisindeki bütün jarları
classpath için dizen ) internetten bulabilirsiniz sanırım.

kolay gelsin,
Hakan Uygun

Cum 07 Eki 2005 15:14 tarihinde, Ali Dereli şunları yazmıştı: