RE: RE: [Linux-programlama]

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Fri 27 May 2005 - 14:28:55 EEST

Selamlar..

Yanlış anlamayın ama, elinizde çekiç var diye herşeyi çivi olarak görmek
pek makul değildir. Veri tabanına resim filan konur elbet, neden
konmasın.. Ama dilerseniz tüm dosya sistemini de SQL üzerine bina
edebilirsiniz, bunu engelleyen bir şey yok..

Fakat, koyacağınız resimler tablo içindeki sayfalama limitlerini aşacak,
seek zamanını artıracak, IPC mekanizmalarını zorlayacak (soket, pipe
vs.) vs. vs. Ne gerek var ki? Koyun bir dizinin altına, oradan alsın
versin.

Resimleri mesela başka resimlerle karşılaştırmak gibi istekler yoksa,
yüz tanıma vs. gibi bir şey yapmıyorsanız (ki bunu doğrudan DB destekli
oması anlamlıdır sadece), resimleri veritabanına gömmek bir hayli ekstra
kaynak israfından başka bir şey vermeyecektir.

Saygı ve sevgiler..