RE: [Linux-programlama] mysql de A ile baslayanlar

From: U. Emre Terzi (uguremret@akdenizgoz.com)
Date: Sat 21 May 2005 - 12:04:35 EEST

Merhabalar,

SELECT columnname FROM tableTemp WHERE columnname LIKE 'A%'

Şeklinde bir sorgu attığınızda sizinde belirttiğiniz gibi türkçe karakterler
de geliyor. Bunun nedeni mysql servisi başlatılırken default charset ile
başlaması.

MySQL servisini başlatırken parameter olarak kullandığınız charset'i
belirtirseniz probleminiz ortadan kalkacaktır.

--default-charset latin5 gibi birşeydi hatırladığım kadarıyla. MySQL
Manual'inde daha ayrıntılı bilgi bulabilirsiniz.

İyi çalışmalar,

U. Emre TERZİ

  _____