[Linux-programlama] Türkçe Problemi

From: Alper KANAT (tunix@raptiye.org)
Date: Sun 31 Jul 2005 - 14:31:00 EEST

>>> ikaz="Aradığınız anahtar yok..!"
>>> yiyecekler.get('sebzeler',ikaz)
'Arad\xfd\xf0\xfdn\xfdz anahtar yok..!'

Halbuki benim okuyarak öğrenmeye çalıştığım Python kitabında çıktı doğru
gözüküyor. Bende TR karakter problemi çıkıyor gördüğünüz gibi.. Liste ve
tüplerde bu sorun hep var. Ancak tek değişkenlere verdiğim değerlerde
böyle bir sorun yok.

Örneğin;

>>> a="ğşişç.öm.aüreasgçx.cbç"
>>> print a
ğşişç.öm.aüreasgçx.cbç

gibi... Sorun ne olabilir ? Neyi kaçırıyorum acaba ? Teşekkürler..