[Linux-programlama] Php ile chmod iºlemleri beklenmedik davranýþ...

From: Timu EREN (selam008@hotpop.com)
Date: Sat 30 Jul 2005 - 01:28:39 EEST

        Merhaba...
Bu aralar işten güçten fırsat buldukça ilerde kullanmak için ihtiyaç
duyabilceğimi düşündüğüm konular hakkında bazı kodlar yazıyorum. Bu
günde bir takım dosya işlemleri yapan ufak bir kod parçası yazdım ancak
bazı işlemlerin sonuçları beklendiği gibi davranmıyordu öğlenden beri
örnek kodlara bakıp, manual'i kurcalayıp durmama rağmen sorunuma yanıt
bulamadığımdan sizlere sormaya karar verdim.

Kod parçasının tamamını yazmama gerek olmadığından sadece aşağıdaki
örneği vereceğim.

PHP için php.ini ayarları:
   safe_mode = on
   register_globals=off

Apache Versiyon : 2.0.54-4 ( debian sid )

PHP versiyon : 5.0.4 (debian sid) (SuSe için 4.3.2 yada 4.3.3 tü sanırım
unuttum açıkcası)

File system : ext3

Kod parçasını denediğim sistemler:
    SuSe 9.2 ( kurulduÄŸu gibi duruyor update edilmedi )
    Debian Sid ( unstable )

Kod parçası :
<?php
/**
        D.php dosyası 2 byte uzunluÄŸunda ( ls -alh için ) ve
        chown www-run:www-run (debian sid için apache user ve group'u) ile
apache kullanıcı ve grubuna ait edilmiştir. Dosya hakları için ls -alh
çıktısı 0644 tür.

*/

if(function_exists('fileperms')){
        echo substr(sprintf("%o",fileperms('D.php')),-4);
}
if(function_exists('chmod')){
        if(!chmod('D.php',0755)){
                echo "baÅŸarısız<br>\n";
        }else{
                echo "BaÅŸarılı <br>\n";
        }
}

if(function_exists('fileperms')){
        echo substr(sprintf("%o",fileperms('D.php')),-4);
}
?>

Beklenen iÅŸlem:
        0644
        BaÅŸarılı
        0755

kod parçasının sonucu:
        0644
        BaÅŸarılı
        0644

Kod bloÄŸundaki "if(!chmod('D.php',755)){" bloÄŸunu (else bloÄŸu ile
birlikte ) /* */ ile açıklama satırı haline getirdiğimizde chmod işlemin
başarılı olduğunu görebliyoruz. Çıktı aşağıdaki gibidir:
        0755
        0755

Konu hakkındaki fikir görüş ve önerilerinizi bekliyorum.

Not: Yukardaki kod parçasını kopyala yapıştır yapmadığımdan söz
diziminde hata yapmış olabilirim.

        Saygılar && Ä°yi çalışmalar