Re: [Linux-programlama] MSSQL'den postgresql gecerken

From: Timu EREN (selam008@hotpop.com)
Date: Fri 15 Jul 2005 - 00:50:40 EEST

        Merhaba ...

Perşembe 14 Temmuz 2005 14:14 tarihinde, kohlit@icqmail.com şunları yazmıştı:
[kesildi]
> buda csv dosyamin icerigi:
> 1;SMS Inventory Agent;1
> 2;SNMP Trap Receiver;0
> 3;Audited Software;0
> 4;Outside Vendor;0
> 5;SMS Opal Conversion Process;1
> 6;SMS_WINNT_SERVER_DISCOVERY_AGENT;1
> 7;SMS_NT_USER_DISCOVERY_AGENT;1
> 8;SMS_AD_USER_DISCOVERY_AGENT;1
> 9;SMS_NT_USER_GROUP_DISCOVERY_AGENT;1
> 10;SMS_AD_SYSTEM_DISCOVERY_AGENT;1
> 11;SMS_AD_SYSTEM_GROUP_DISCOVERY_AGENT;1
[/kesildi]

Sorun csv dosyanızda hangi ayraçın kullanıldığını psql'e söylememiş olmanız,
şöyleki csv'de sütünları ayırmak için , yada ; kullanılabilinir ayrıca yine
bir string içerisinde herhangi bir şekilde ; yada , geçiyorsa bu işaretlerin
sütünları ayırmak için kullanılan işaretler olup olmadığına karar verebilmek
için " yada ' kullanılır. Karışık bir anlatım oldu ise :

"1";"dede";"dedede"
1;dede;dede
'1';dede;'hödö'
1,dede,dede
'1','dede','dede'

gibi olabilir bir csv dosyasının biçimi ... peki ala şimdi bu bilgiler
ışığında, yazılımın csv dosyasından okuyacağı verilerin nasıl ve hangi
şartlar altında satır ve sütünlara ayrıcağına nasıl karar verecek? Bunu sizin
söylemeniz gerekiyor... Kullanmanız gereken komut aşağıdaki gibi olmadı

COPY tablonuz FROM '/ahanda/burada.csv' USING DELIMITERS ';';

Bir önceki e-postanızda belirtmiş olduğunuz hata ise alan1 isimli integer
alana DELIMITER belirtmemiş olduğunuz için tüm satırı girmeye çalışmasından
dolayı oluşuyor..

Aşağıda [1][2] google araması sonucu dönen sonuclardan birkaç link var belki
daha fazla yardımcı olabilir. Benim anlamak için yeterli ingilizcem ne
yazıkki yok ..

[1] http://archives.postgresql.org/pgsql-interfaces/2001-01/msg00219.php
[2] http://phpclub.ru/postgresql/doc/sql-copy.html

--