Re: [Linux-programlama] MSSQL'den postgresql gecerken

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Thu 14 Jul 2005 - 13:47:52 EEST

Merhaba,

On Thu, 14 Jul 2005, kohlit@icqmail.com wrote:

> soru 1: csv uzantili bir dosyayi postgresqle yüklemek icin. önce ilgili
> tabloyu ve alanlari olusturup sonrada "copy tablo_ismi from '/dosya.csv'
> " komutunu veriyorum. tablodaki alanlarimin türlerini begenmiyor.
> bununla alakali ornek vererek anlatim varsa (ki aradim bulamadim) guzel
> olur.

E bunu örnekle nasıl anlatalım ki... Diyelim ki sizin tablonuzun şeması şu
şekilde:

c1 varchar(3),
c2 int2

test=# INSERT INTO t1 VALUES ('sfsdfsdf',1231231313123131232);
HATA: varying(3) veri tipi için çok uzun
test=# INSERT INTO t1 VALUES ('sfs',1231231313123131232);
HATA: smallint sıra dışıdır
test=# INSERT INTO t1 VALUES ('sfs','abc');
HATA: integer için geçersiz sözdizimi:"abc"

vs vs (çevirenin eline sağlık bu arada :) )

Sizin CSV dosyanızı yüklerken benzer hatalar vermeli; bunları irdeleyin
bence.

> soru 2. pg_hba.conf dosyasinda ilgili alani trust yapinca veritabanina
> postgres kullanicisi ile erisebiliyorum. copy komutunuda kullaniyorum.
> ama bu sefer sistemdeki herkes veritabanina ulasabiliyor. e buda hos bi
> durum degil haliyle. simdi postgres kullanicisina nasil olurda sifre
> atariz. (postgresqldeki postgres kullanicisina).

Ailenizin web sayfası olan gunduz.org'daki belgelerin birinde bununla
ilgili ayrıntılar var:

ALTER USER postgres WITH ENCRYPTED PASSWORD 'sifre';

Saygılar,

--
Devrim GUNDUZ
devrim~gunduz.org, devrim~PostgreSQL.org, devrim.gunduz~linux.org.tr