[Linux-programlama] Re: Cherokee Web Server

From: Volkan YAZICI (yazicivo@ttnet.net.tr)
Date: Fri 01 Jul 2005 - 17:14:16 EEST

Merhaba,

On Fri, Jul 01, 2005 at 04:56:14PM +0300, Melih Sakarya wrote:
> Tam olarak ne yapacaksiniz yani ne ise yarayacak ?
> Belki direk 80 üzerinden socket acarak bu portu dinleyebilirsiniz
> Gelen isteklere göre buradan yanit verebilirsiniz

Ama aynı anda birden fazla kişinin bağlanması gibi bir durum söz konusu,
ki burada işin içine yiv (thread) bahsi giriyor. Açıkcası yiv mantığının
altından kalkabilecek kadar bir programlama deneyimine sahip değilim.
Hazır yazılmışı varken, 100-200Kb'lik bir şey, baştan uğraşmayayım
diyorum. (Kaldı ki pek boş zamanım da yok buna ayrıca vakit ayırabilecek.)

Sunucunun ne işe yarayacağına gelince: Gömülü cihaz üstünde bir
sunucumuz çalışıyor ve /proc dosya sistemi gibi komutları ve ayarları
dosyalardan okuyor. PHP betikleri ile de kullanıcılara bu dosyalara
uzaktan erişim şansı tanınıyor. (Tabi çeşitli izin katogorilerine göre
bağlanıyor kullanıcılar, PHP burada da devreye giriyor.) İşte sunucum bu
PHP betiklerini sunsun istiyorum. Öyle çok mission-critic bir olay
değil, ama elimden geldiğince işi ciddiye alıp titiz davranmaya
çalışıyorum. Yani kaynka yetiyor, çak üstüne Apache'yi de demeye içim el
vermiyor.

İyi çalışmalar.

--
"We are the middle children of history, raised by television to believe
that someday we'll be millionaires and movie stars and rock stars, but