[Linux-programlama] perl

From: Fuat Altun (faltun@iso.org.tr)
Date: Fri 01 Jul 2005 - 14:59:32 EEST

Merhabalar,

İşyerimizdeki sunucuların plaftormları farklı farklı..

Linux,solaris,hp unix,freebsd ve win2000, win2003 makineler var.

Bunlar yaklasik 12 adet..

Benim sorunum ise şu..

Tek bir arayuzden (client olarak calisak) tum sunucuların kaynaklarini
izliyebilmek...

Buradaki kaynaklar ise aslinda benim icin

disklerdeki doluluk oranlari,

boş memory miktari,calisan prosesler vs.

ve ethernet interface'si uzerinde olusan (in,out )trafik.

Verecegim krtikilik seviyelerine ulasildiginda ise bana bunu maille veya sms
ile haber vermesi..

Fakat ilk problem platformun hibrit olması.

İkinci problem ise ihtiyaclarimin zamanla daha gelisebilecek olmasi.

Bu yuzden bu problemi soket programlama yaparak cozmeyi dusunuyorum.

Tum sunuculara koyacagim bir socket server bana istedigim kaynaklarla ilgili
bilgileri sunsun.

Tabi ki beklentim her sunucu icin ayri kod yazmamak.

Yani solari icin ayri, win2003 için ayri, linux icin ayri kod yazmamak.
Bunun icin Javayi dusundum...

Fakat gordum ki java sistem kaynaklarina ersimede maalesef cok becerikli
degil. JNI kullanmak gerekiyor.

Benim dusuncem tamami uzerinde Perl kullanmak. Perl ile soket programlama
yapmak. Client'in ne olacagi cok onemli degil. Java bile olabilir.

Benim sormak istedigim

1-) Bu ihtiyacaim icin boyle bir yontem (soket programlama) kullanmam
dogurumu?

2-) boyle bir konuda Perl kullanmak dogrumudur? Yani farkli sistemler icin
yazacagim kodda cok degisiklik olurmu?

Bu konuda yardimci olursaniz ve onerilerde bulunursaniz sevinirim..

İyi calismalar..