Re: [Linux-programlama] Matris Elemanları

From: recep yagci (ryagci23@gmail.com)
Date: Sun 24 Apr 2005 - 16:52:04 EEST

Soyle bir algoritma kullanabilirsiniz :
1 satir olduguna gore satirdan her aldiginiz degeri,1. indisi alis
siraniz(o da sizin matrisinizdeki sutun numarasi olacaktir) ve 2.
indisi o sutundaki deger olacak sekilde iki boyutlu bir array icine
atin,daha sonra bu iki boyutlu arrayi 2.indisine gore sort
algoritmalari kullanarak siralayin,boylece 1. indisinizde sutun
numarasi olan siralanmis dizinizi elde edersiniz.

Ornek :

sizin matrisiniz [7 2 4] olsun,algoritma sunu yapacak :
[1 7] 2. indise gore siralarsak [2 2]
[2 2] [3 4]
[3 4] [1 7]