[Linux-programlama] session da array tanımlamak

From: Yunus Emre Köse (godpenguin@gmail.com)
Date: Fri 08 Apr 2005 - 19:11:37 EEST

Selamlar,

Bir web sitesinde kitap satisinin yapilmasi icin bir sepet tanimlamak
istiyorum. Sepette secilen kitaplarin veritabanin daki "id" leri alip buna
göre satis durumunu kontrol etmek istiyorum. Sepete "id" ler bir form la
gönderiliyor. Bunlari da php sessionla kontrol etmeye calisiyorum.

Durum soyle gelisiyor:

$_SESSION["_CART"][] = $id;

Formdan gelen bilgiyi bu sekilde cart degiskenine aktardigim zaman gelen ID
yi bazen array e iki defa aktariyor bazen tek sefer.

Yani :

Print_r($_SESSION);

Yaptigim zaman

$_SESSION $_CART array ( [0]=>13 [1] => 13( iki defa eklendi) [2] =>12
(bir defa eklendi) [3] =>17 [4] => 17(iki defa eklendi)

Yukardaki esitlikte yapmaya calistigim sey $_CART degiskenini array olarak
tanimlamaya calismak. Acaba session daki bir degiskeni array olarak
tanimlamanin

Baksa bir yolu mu var?

Kodu da gönderiyorum:

İf($stage == "home")

{

$sqlresult = mysqlResult("book","*","categoryID
='1'",null,"$first,$increment");

listBooks($sqlresult,"Bu kategoriye ait kitap bulunamadı");

/* listBooks fonksiyonu icinde bir form tanimli ve tanimli kategorideki
kitaplari listeliyor ve hidden value olarak

Stage degerini bookAdd e eşitliyor ve ayni zamanda kitaplarin id degerini de
gonderiyor.

*/

}

else if ($stage == bookAdd)

{

    $_SESSION[] = $id;

    script("alert('Kitap sepete eklendi')");

    goTo("?request=$request&theme=main1&type=books");

}

Yardimlariniz icin simdiden tesekkurler

Yunus Emre Kose