[Linux-programlama] gtk programý derleme hatasý

From: Azer Demir (azer.demir@gmail.com)
Date: Thu 07 Apr 2005 - 23:25:47 EEST

herkese meraba,

bugün aslında uzun zamanadır düşündüğüm gtk ile grafik arayüz
programlama işine giriştim. debian kullanıyorum. bunun için bi araştırma
yaptım, gtk için gerekli başlık dosyalarının libgtk2.0-dev paketinde
olduğunu öğrenip bu paketi yükledim. kaynak olarak da
belgeler.linux-sevenler.org adresindeki GTK ile Programlama (1)
belgesini kullandım. yalnız bazı problemler yaşadım. öncelikle şunu
sormak istiyorum, gtk için gerekli başlık
dosyalarını /usr/include/gtk-2.0 dizini altında buldum, heralde bu
başlık dosyaları libgtk2.0-dev paketiyle yüklendi, yani önceden yüklü
deÄŸillerdi, deÄŸil mi?

ikinci sorum, belgede derlemenin gcc -o dosya dosya.c 'gtk-config
--cflags --libs' komutuyla yapılacağı yazıyordu. yalnız ben önce
denedim, ben de gtk-config gibi bi komutun olmadığını gördüm. bu komut
neden ben de mevcut değil, yine eksik kurulum mu yaptım acaba?

gtk-config --cflags --libs komutu yerine belgede gördüğüm -I
parametresiyle başlık dosyalarının yolunu derleme komutuna ekleyerek
derlemeyi denedim.
gcc -o firstprg firstprg.c '-I/usr/include/gtk-2.0'
derleme gerçekleşti, fakat bazı başlık dosyalarının bulunamadığına dair
hata aldım, bu dosyalar glib.h, pango.h, glib-object.h, gdkconfig.h'dı.
bu dosyaları arattım ve aslında bulunduklarını, fakat başka yerde
bulunduklarını gördüm. dosyaları gerekli yerlere kopyaladım ve yeniden
derledim. ama yine aynı dosyaları bulamadığını söylüyor, bilmiyorum
artık ne yapmak gerek :)

bu kadar uzun yazdığım için kusura bakmayın, yalnız ben bu kadar uzun
yazdım ama, muhtemelen siz şimdi bana "apt-get install falan-filan"
diyeceksiniz, sorun hemen çözülecek :)

neyse yardımcı olursanız sevinirim.
herkese iyi çalışmalar.

not : debian amd64 kullanıyorum, gcc-3.4 yüklü.