Re: [Linux-programlama] php:string icinde arama[belki regex]

From: Hakan POLATKAN (hakan@soulmaster.org)
Date: Thu 07 Apr 2005 - 10:11:26 EEST

Merhaba,
once explode() [1] ile stringinizi parcalara ayirin.

$yeni = explode(",", $text);

Bu islemi yaptiktan sonra parcalar $yeni[0], $yeni[1], ... , $yeni[n]
seklinde kullaniminiza hazir olacaktir. Daha sonra bu dizinin eleman
sayisini bularak bir dongu icerisinde strstr() [2] ile $arama
degiskeninin degerini aratabilirsiniz.

Islemi daha farkli yollardan da yapmak mumkun, bu yontem belki daha
kolay gelecektir.

[1] http://tr.php.net/manual/en/function.explode.php
[2] http://tr.php.net/manual/en/function.strstr.php

Hakan POLATKAN

--

Prş, 2005-04-07 tarihinde 09:57 +0300 saatinde, OKAN ARI yazdı: > $text="deneme3, deneme6, denesekmidersin, testamaclideneme, > testidenemeiderya, gereksiz"; > > Elimdeki yukaridaki gibi bi string var. Ben sunu yapmak istiyorum. > $arama="deneme"; > > $text icinde $arama degiskenini aricam ve buldugum kelimeleri bir baska > degiskene aticam yani islem sonuda elimde > > $d1="deneme3"; > $d2="deneme6"; > $d3="denesekmidersin"; > $d4="testanaclideneme"; > $d5="testidenemeiderya"; > > desgiskenleri olmali... > > Bunu nasil saglarim? Tesekkurler simdiden.. > > OKAN