[linux-programlama] Re: Hangi dili kullanmalýyým

From: Yüksel ÖZCAN (yuksel@linux-sevenler.org)
Date: Tue 21 Sep 2004 - 01:23:14 EEST

Selamlar,

Bence C'den $a$mayin, ugrastirir falan ama, bence en saglami c ile
yazilabilir, Tabi c kullanmanin zorluklari cikacaktir elbet karsiniza,
mesela BOF, memory_leak, vs. gibi pek cok $ey sizi bekliyor olacak,
eger genel olarak programlama mantigini ogrenmek isterseniz C ile i$e
ba$lamak (hatta once php), genel algoritma+programlama deneyimi
edindikten sonra da c++/java ile yola devam etmek gerektigi
kanaatindeyim. GUI'ye gelince gtk+ sanirim en hizlisi, QT donanim
gerektirir(biraz yavastir), wxwindows size win+linux icin tasinabilir
kod saglar bulundugunuz sisteme gore sistemin guisini kullanir(linuxta
gtk, windowsta winowsforms yada api herneyse i$te), gnome'da koca bi
kutuphaneye bagimli kilar. Diger taraftan programiniz calisirken crash
olmasi vs. gibi urun olmayi etkileyen ozellikler ile C'de karsilasmaniz
olasidir, proje/urun'ununuzun crash olmamasi/ekrandan dusmemesi sizin
icin gercekten onemliyse java belki tercih edilebilir olabilir, java
deneyimim yok ama, javada gui icin swing kullanirsaniz yavas calisir,
swing yerine swt kullanirsaniz hizli calisir, swt'de wxwindows gibi
sistemin guisini kullaniyormus.

Yuksel OZCAN
http://muhasebeci.sf.net

20-09-2004 Pazartesi günü saat 17:19 sularında, onuryalazi@mersin.edu.tr