[linux-programlama] Re: Hangi dili kullanmalıyım

From: Baris Simsek (simsek@acikkod.org)
Date: Mon 20 Sep 2004 - 00:17:11 EEST

> Merhaba...
> Aşağıda yazdığım şeylerle ilgili program yazmak istiyorum. Hepsini
> yapabileceğim tek bir dil varmı. Yada hangi dilleri kullanmalıyım.
> *friwall
> *virtual pc gibi vmware workstation
> *yaptığım programdaki dosyaları ağ üzerindeki diyer yazdığım programla
> paylaşmak
> *KDE'deki sanal ağ bağlantısı,mandrakedeki configure your computer,
> *porxy serverlar hangi dille yazıldı.
> Bide oluşturduğum programın görsel olması lazım(kullandığım dilin görsel
> olması şart değil).
> [...]

Teorik olarak hepsini assembly ile de yapabilirsiniz. Ancak pratik olarak
kac yilinizi alir bilemem. Bu kadar genis bir alana sahip programları tek
bir programlama aracı ile yazmaniz sizin acininizdan hic de kullanisli
olmaz. Onerim:

firewall -> C
virtual pc -> C++, kdevelop
paylaşım programı -> C/C++
Sanal ağ vs. yapılandırma programları -> python, GTK
proxy server -> C

"kullandigim dilin gorsel olmasi lazim" demissiniz ama bu programlarin
hepsi gorsellige ihtiyac duymaz. C ve C++ ile yazacaginiz kodlarin
gorselligi biraz zayif olur. Ancak GUI ile engine i ayirmak da fayda var.
C ile engine i yazarsiniz, java ile gui'yi. Entegre edersiniz, mesele
degil.

selamlar...

Baris Simsek
http://www.acikkod.org