[linux-programlama] Re: Rv: Platformlar, Diller

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Thu 16 Sep 2004 - 08:58:44 EEST

Selamlar..

> Merhaba,
>
> Öncelikle Java ve benzeri platformlarda bırakın 80 MB'ı, 1 TB boyutlu
> veriler dahi çok hızlı biçimde işleniyor. Ortada dev gibi veri madenciliği,
> OLAP gibi ticari ve çeşitli bilimsel uygulamalar var. Eğer sizin spesifik
> bir uygulamada kötü deneyiminiz varsa; kodun yazım stilini incelemek
> gerekir diyorum.

1TB Veri ile iyi calisiyor olmak, 80 MB Veri ile daha iyi calisiyor
olacagini gostermez. 1TB Data icin kullanilacak tekniklerle 80MB Data
icin kullanilacak teknikler ayni degildir. Kaldiki, Java genelllikle
kendisi bir veritabani sunmaz, mevcutlari kullanir: SQL Server vs.

> C# ve .NET'e ciddi bir yorum yazacak değilim. Ancak Java "platformu"nun
> yaygınlığı, 5000'den fazla sınıftan oluşan standart (ve taşınabilir)
> API'leri, dilin şık bir programlama stiline izin vermesi sanırım tercih
> etmek için yeterli nedenlerdir.

Python icin bu fazlasi ile gecerlidir. Ama bence bu bence tercih etmek
icin yeterli degildir. Ne Java, Ne Python acisindan...

> Python dilini çok severim. İlk olarak 2000 yılında kullandım. Çok şık, hatta
> elimde olsa ilk programlama dili olarak herkese zorunlu tutacağım bir dil.
> Java'dan yada C++'dan önce öğrenilsin ki bu dillere "sorumluluk sahibi
> programcı" olarak başlansın.
>
> Ama merak ediyorum:
>
> - MVC Model 2 için Python tabanlı kaç uygulama çatısı (framework) var?
> Kastettiğim Struts benzeri bir şey.

Model-View-Controller denilen bu mevzu acaba Java ruhu ile ne kadar
ortusuyor ? Bu framework NOKIA uzerinde calismak uzere mi tasarlanmis ?

Bu onemli degil. Buradaki konu, "Vay efendim, Java'da soyle framework
varda bu varda su yokta" degildir. Python JSP degil. Ama mesela, illaki
isterseniz Zope size yarayabilir.

> - Object Relational Mapping için kaç Python uygulama çatısı var?
> - RPC için hem XML-RPC, hem Web Servisi, hem CORBA, hem COM, hem kendi özel
> tekniği (RMI - nesne serileştirmesi üzerine kurulu) kaç Python uygulama
> çatısı var?

Bunlarin hepsi Python icin var. Kac meselesi, az sonra...

> - Yazılımların uzaktan kurulumu ve güvenli biçimde otomatik güncellenmesi
> için arka planda çalışan kaç Python mekanizması var?

:))
> - Web sayfası (HTML) içine standart görsel bileşenleri (örneğin grid) gömüp,
> JavaScript olmadan kullanmak, sunucu ile güvenli haberleşme sağlatmak ve
> bunu ciddi ağ gereksinimi olmadan yapmak için kaç Python API'si var?

Ne demekki bu ? Java Applet ile Python ayni teraziye nasil konuyor ki ?

> - Nokia 6600 için Python Interpreter var mı? Peki Siemens bilmem kaç için?

Var, hemen hemen hepsi icin var. Hatta, Python NOKIA'nin resmi olarak
SmartPhone icin tercih ettigi dil.

http://www.theregister.co.uk/2004/01/21/nokia_prefers_python_to_perl/

>Bu türde uygulama çatıları kullandığınız zaman, bu çatıların standart
> biçimde olması, her yerde desteklenmesi dilin şıklığından çok daha önemli
> olur. Çünkü yazılımı sorunsuz biçimde "zaman kısıtlaması altında" teslim
> etmeniz gerekir.
>
> Bu arada dikkat ederseniz saydıklarım salt JSP'nin sunduğundan çok daha
> büyük bir resmin parçaları. Platform olmak da bu zaten. Platform, büyük
> resim olabilmektir. :-)

Platform.. Entity Bean'lar ciktiginda "Iste size super ucan kacan API..
Tam bir Silver Bullet. Su ve hatta bu.." seklinde lanse ediliyordu,
simdi speclerden cikarildi...

Bilmem neden kac tane var ? Burada kritik olan sudur. Eger o bilmem
neler bir halta yariyor olsaydi, kac tane degil bir tane olurdu.

Java veya Python bir seyi degistirmez. Ne java nede Python "Silver
Bullet" degildir. Kurt adami oyle bir atista vurup oldurecek bir sey
yok. Dogrusu bir tek kurt adam yok. Her uygulama icin gerekenler farkli,
eldekiler farkli. Secersiniz, begenirsiniz.. Python ise Python, C ise
C.. Hatta belkide bash scripti... Hangisi en ucuza sizin isinizi
yapacaksa o yone gidersiniz.. Simdi macera aramaya cikip, cep
telefonlari icin yazdiginiz seyi Python veya C ile yazmanin avareligi
olamaz. Ama mesela bir Muhasebe uygulamasi yazmak icin python iyi bir
alternatiftir. En iyisidir demiyorum, daha iyidir de demiyorum..
"Alternatif" olabilir sadece, tipki digerleri gibi... Sizin ozel proje
gerekleriniz Java'yi yada C'yi en iyi yapabilir..

Bizlerin genel hatasi su olur. Planlama yapmayiz. Ne lazim ? Ne
istiyoruz diye sormayiz. Size bir ipucu:

1. Once sizden istenenleri yazin.
2. Bunlar yapmak icin size gerekenleri yazin.
3. Bu gereklerin hangi ozellikleri saglamasi gerektigini yazin.
4. Mevcut araclardan, dillerden vs. hangisi bu ise en uygunuysa, onu
alin ve kullanin.

Burada kendinizi aldatirsaniz, ilk 3 maddeyi bastan savma yaparsaniz
bunun ceremesi ilerleyen donemde sizi derin azaplara surukleyebilir. Ki
ne demek istedigimi, nerdeyse hemen hepimiz bir kac tecrube etmisizdir..

Saygi ve sevgiler..