[linux-programlama] Re: python ile kutuphane programi

From: Eralp (eralp@prestijsoftware.com)
Date: Tue 14 Sep 2004 - 16:46:15 EEST

Merhabalar..

Ben olayin biraz evvelinden bahsederek kendi yorumlarimi belirtmek
isterim..Oncelikle Serdar Bey in de dedigi gibi her dilde kutuphane
uygulamasi yazabilirsiniz..Bence programciliga yeni adim atiyorsaniz
phyton cok ama cok iyi bir secimdir..Anka bilisim teknolojilerinden
Zafer Sen ve ismini hatirlayamadigim bir arkadasla phyton uzerine baya
bir sohbet etme imkani dogmustu..Hem bursa hemde =DDstanbul da ki bu son
fuarlarda..Adamlar zope u gelistiriyorlar ki kendisi app
serverdir..Oracle da da ayni sey gecerli..Phyton da ki denemelerimde
ozellikle referans icerik atamalarinde alisilagelmis delphi ve diger tum
populer programlama dillerinin aksine ilginc olaylarla
karsilasmistim..Mustafa baser hocam piyasada ki tek phyton kitabi
yazaridir..Onun kitabini incelemeni tavsiye ederim ama ingilizcen biraz
iyiyse tutorials da isini fazlasiyla gorecektir..Phyton la istegin db ye
baglanman mumkun..Reklam stratejisinin parali urunlere istinaden degisik
islemesi onun cok taninmasina bir engel teskil ettigi kesinlikle bilinen
bir gercek..Ayrica phyton ide den yoksun bir dil denilebilir..widget
gibi object tasarlayip bunun size phyton kod karsiligini veren bazi
programlarda mevcut piyasa da..Yani gui acisindan vakit kaybedeceginizi
rahatlikla soleyebilirim..Ama en onemli unsur eger ilk defa program
yazacagim diyorsaniz benim tavsiyem kesinlikle phyton olacaktir..ve .NET
dillerinin oncusudur...

Bu arada phyton un kullanim alani oldukca genistir..Uzay
arastirmalarinda uydu polarizasyon console yazilimlarinda kullanilmakta
oldugunu biliyorum..Ayrica blender adinda 3D max rakibi bir programinda
console yonetimi tamamen phyton da yazilmistir..Bu programin ilginc bir
ozelligi once parali olmasi sonra hollandali bir yazilim firmasi
tarafindan satin alinmis olmasi ve daha sonra GPL e cevrilmesi..ayrica
firmaya milyonlarca dolara mal olmustur satin alirken..Program genel
olarak animasyon tasarlama uzerinedir ve hatta kullanan bir arkadasima
gore bazi yonlerinin 3D max den daha iyi oldugu yonunde..

Saygilar..

Eralp Erat=20
IT Consultant
Solution&Software Dev.