[linux-programlama] Re: ccache

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Wed 01 Sep 2004 - 15:01:50 EEST

On Wed, 2004-09-01 at 14:51 +0300, Devrim GUNDUZ wrote:
> Geçenlerde PostgreSQL e-posta listelerinin birine ccache ile ilgili bir
> ileti gönderildi. İletiye göre, birisi bunu deneyerek PostgreSQL'i 46
> saniyede derlemis (benim rekorum 2.5 dakika civarlarinda idi, tek
> islemcili bir XEON 3.0 makinede, RHEL üstünde( HT daha dogrusu ) ).
Yanılmıyorsam ccache hakkında daha önce Barış Metin, Serdar Köylü ve Ali
Vardar ile biraz sohbet etmiştik. Muhtemelen aynı konuyu başka yerlerde
de dile getirmişimdir.

proje1

|--> anaekran.c
|--> faturaform.c
|--> irsaliyeform.c
\--> rapor.c

biçiminde olsun. gcc (yada Traditional UNIX C Compiler) bunları
derleyebilmek için:

anaekran.c dosyasını (include edilen tüm .h dosyaları ile birlikte parse
ettikten sonra) anaekran.o dosyasına derleyecek.

faturaform.c dosyasını (include edilen tüm .h dosyaları ile birlikte
parse ettikten sonra) faturaform.o dosyasına derleyecek.

[...]

hepsi bittikten sonra bunları link edecek ve fakat tekrar bir parsing
işlemi gerçekleşecek. Burada en çok çalışan CPP (C Preprocessor).

Borland C++ Compiler dünyanın en hızlı ANSI C/C++ derleyicilerinden biri
olarak bilinir. Kendisine yukarıdaki gibi bir ağacı oluşturan bir proje
dosyası verilir. Bu projeyi tek parça derleyebilir, bu sayede defalarca
aynı dosyaları açıp parse etmek gibi dertlerden kurtulur.

GCC de bunu yapabilmeli. Ama bu gidişle belki 4. sürümde.

c-cache bir çözüm değil. Bir workaround bile değil, yalnızca developer
için bir kolaylık.

İyi eğlenceler,

--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/
Software developer @ Parkyeri |      http://www.parkyeri.com/

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part