[linux-programlama] erik

From: Murat ALKAN (oceanrat@gmail.com)
Date: Sun 03 Oct 2004 - 20:48:36 EEST

Merhaba

Ankara Mustafa Kemal Lisesi nin okul k=C3=BCt=C3=BCphanesindeki cileyi g=C3=
=B6rd=C3=BCkten
sonra gecen y=C4=B1l (2003) erik adli kutuphane yonetim sistemini geli$tirm=
eye=20
ba$ladim. Ancak gicik ogretmenlerimiz sebebiyle projenin devam etmesi
benim icin zaman kaybina donu$tu.

Okul kutuphanesinde kullanilmak uzere yazdigim programi bu yaz sabahlarken=
=20
geli$tirdim, fonksiyonlar=C4=B1n %90 ini bosaltip bastan yazdim. Sonucta ka=
liteli bir
yazilim elde ettigimi tahmin ediyorum.=20

erik - The Library Management System yazilim haritasi:
    * Geli$mi$lik Durumu: Beta
    * Cevrebirim: Konsol Uygulamalari, X11 Uygulamalari
    * Lisans: Lesser GNU General Public License (LGPL)
    * I$letim Sistemi: Linux, Win32
    * Programlama Dili: C , Qt

erik cali$irken daha iyi performans vermesi icin konsol altindan aciliyor.
daha hizli olmasi icin ncurses kullanmadim ve '-O4 -Wall' ile make=20
komutu verilidi=C4=9Finde 0 hata , 0 uyari veriyor. Calisirken SIGSEV sinya=
li=20
hic almadim :p
Ekstra herhangi bir database kullanmiyor, kendine ait bir veritabani
dosyasi var.

Kodlar olgunla$tiginda ilkel olan arabirim yaninda 'ekstra' olarak Qt=20
arabirimini kullanacagIZ. (Performans beklentisi olmadan ;)

Bu kadar anlattim ancak bunlarin yalan olmadigini nereden=20
anlayacaksiniz? Gostermeliyim.
Sonuc: yazilim incelenmeye, test edilmeye hazir.
Fakat tahmin edeceginiz gibi yukleyecek bir web sitem yok!=20
Sadece erik icin degil ba$ka $eyler icin de yok.=20

Hostindan 2 Mb ( 1024 * 2 ) a$mayacak kadar yer verebilecek
olan varsa cok memnun olurum.

Te$ekkurler.

Regards,
ocean_the_one