[Linux-programlama] Re: Bash ile yedekleme yapmak

From: Volkan YAZICI (yazicivo@ttnet.net.tr)
Date: Fri 26 Nov 2004 - 13:30:53 EET

merhaba,

yedekeleme durumunuza gore 2 cozum geldi aklima:

1. Karsi sunucuda (ftp bulunan) ssh destegi de varsa,
   karsilikli anahtar degistokusu yaparsiniz, boylece
   yedekleme alan sunucu karsi tarafa scp komutu ile
   kolaylikla dosyasini kopyalayabilir.

2. Eger yedeklemeyi belli saatlarde, (atiyorum)
   gece 1'de aliyorsaniz ve bu sunucuda web server'da
   kuruluysa:

   Bu durumda soyle bir mekanizma yaparsiniz (yedeklemenin
   alinacagi makineye sun1, yedeklerin gonderilecegi makineye
   sun2 diyorum)

   sun1'deki yedekleme islemi saat 1'de baslayacak, ve
   tahminen saat 1:30'da bitecek olsun. (bu tahminleri
   en kotu ihtimale gore yaparsiniz) sun1 yedeklemeyi
   yapar, alinan yedegi www/yedek/ dizini altina atar.
   dizinde yer alan stat dosyasinin icindeki 0 degerini
   1 yapar.

   ardindan sun2 saat 1:30'da sun1'in www.sun1.com/yedek/stat
   dosyasina bakar. eger deger 1 ise
   www.sun1.com/yedek/dosya.tar.gz'yi cekmeye baslar. bu esnada
   kendi ftp sunucusundaki ilgili dizindeki stat dosyasini 1 yapar
   (yani dosyayi cekiyorum der). sun1'de yedek hazir degil stat
   dosyasinin degeri 0 ise, 5dk bekler sonra tekrar bakar. sun2
   yedegi cekip kendi ftp'sine koyunca, kendi stat dosyasini 0
   yapar.

   bunu goren sun1 kendindeki stat dosyasini tekrar 0 yapar,
   kendi yedegini siler...

   bir nevi tokolasma iste. (hatta www/yedek ve ftp/yedek
   dizinlerinin access'leri belirli ip'lere uygun olacak sekilde
   ayarlanirsa, gayet de guvenli olur (yani yedek ve stat dosyalarina
   sizden baska kimse ulasamaz.).

   tokolasma su sekilde oluyor:

   sun1: yedek aliyorum
   sun1: yedek aldim