[Linux-programlama] Re: JS: iki decimal'li rakkami birbiri ile çarpabilen

From: Volkan YAZICI (yazicivo@ttnet.net.tr)
Date: Thu 25 Nov 2004 - 17:40:01 EET

merhaba,

kusura bakmayin, anlayis konusunda eksiklerim oldugunu kabul ediyorum,
ama soylemeden de gecemeyecegim: bu sorudan vallahi hic bir sey anlamadim.

soyle ki:

On Thu, Nov 25, 2004 at 02:23:40PM +0100, Unix&NT/ 2000-Mäklarna wrote:
> Özel bir çarpma islemini yapabilecek bir javascript ariyoruz
>
> aa.xx x bb.yy = cc.zz
>
> xx = en yakin integar'i

en yakin integer'i sagdan mi soldan mi aliyoruz.
atiyorum sayi -2 ile -1 arasidna ise biz -2'yi mi yoksa
-1'i mi aliyoruz.

> update edip sifirlaniyor

update edilip: xx'in degeri en yakin integer ile degistiriliyor,
sonra sifirlaniyor? bu nasil oluyor?

a = 1;
a = 0;

mi :)

> Yani aa +- 1 olduktan sonra xx= 00

vallahi buradan en ufak bir sey anladiysam namerdim.

> yy = ayni 2 decimal'li

hele bir xx'i anlayayim...

decimal'li ne demek? o da ilginc bir terim tabii.
yani ondalikli mi?

> zz = herzaman = yy xx(00) x yy

matematik icin peano postulatlarinda yer alan syntax'lardan baska bir
gosterim sekli mi bulundu yoksa?

kusura bakmayin, gercekten yardimci olmak istiyorum. hatta soru cok
ilgimi cekti, ama cidden hicbir sey anlamadim. soruyu "for dummies"
cervesinde bir kez daha yazarsaniz cok sevinirim.

iyi calismalar.