[Linux-programlama] Apache-PHP

From: Ali AYEN (a2@aliayen.com)
Date: Tue 23 Nov 2004 - 03:37:12 EET

Merhaba,

Hazır bir içerik yönetim sistemini kullanmaya başlayacağım. Redhat
Enterprise üzerinde Apache kullanıyorum.

Yalnız kullanmaya çalıştığım sistem .htaccess dosyası ile uzantısız
dosyaların PHP olarak çalışmasını sağlıyor. Mesela:

<Files categories>

            forcetype application/x-httpd-php

</Files>

Bu şekilde uzantısız dosyaya sitem üzerinden http://www.abc.com/categories
şeklinde eriştiğim zaman sorun olmuyor.

Ancak arkadaşlar olayın biraz ardizliğine kaçtıklarından olsa gerek,
categories sayfası altındaki kategorileri de bu şekilde bir sistemle ele
almayı düşünmüşler. Yani sistemimde şöyle bağlantılar var:

http://www.abc.com/categories/a/b/c

Ancak sayfaya bu şekilde bağlanmaya çalıştığım zaman bir 404 hatası
döndürüyor.

Kodun derinliklerine indiğimde gerçekten de sayfanın kategori isimlerini
almaya çalıştığını görebiliyorum. Yani bir şekilde bu işi bu yolla
halledebiliyor olmalı ama nasıl? 404 sayfalarını bir yere mi yönlendirmem
gerekiyor, ya da Apache için başka bir isim çözme ayarı mı yapmam gerekiyor?

Bunların hiçbiri kullandığım sistemin el kitabında belirtilmemiş.

Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

İyi çalışmalar!

Ali AYEN